Hjälp att köpa snowboard

Simpa

Ny medlem
Hjälp att köpa snowboard
Hej!
Jag undrar vad jag som nybörjare (Åkt 1gång tidigare med gott resultat)
skall köpa för bräda/bindningar/skor.

Vad ska jag köpa?
Åkte på en burton modell vet ej 152cm lång och det kändes bra i sälen för några veckor sedan
Nu skall vi upp igen och tänkte att det antagligen är lika bra att köpa en bräda...

Vad skall jag köpa?

Jag är Man
Längd: 169cm
Vikt: 61kg
Stlk: 40-41
Ålder: 27
Regular stance
Åker mest pist men vill gärna köra lite lössnö och några små hopp, känner dock inte att jag har något i parken att göra...

Köpa i sverige eller importera?

Pris: Gärna billigt men bra...

Hjälp att köpa snowboard
personligen tycker jag du kan hyra några gånger till, tills du är mer bekväm med din åkning, på det sättet vet du vilken riktning du vill ta med din åkning, och kan göra ett medvetet val med vilken bräda du köper. Drygt att slänga ut 4K för allting bara för att senare inse att du ville ha en helt annorlunda bräda etc.

Just my two cents......

Hjälp att köpa snowboard
Åkt på en Burton V-rocker Cruiser 151cm i sälen och tyckt att denna var skön och lätt att åka med.
Åkt på samma bräda 2ggr... Enda jag åkt på.

Har kommit på att det roligaste helt klart är lössnö med lite små hopp ;)
Men blir ju ändå en hel del pist för att ta sig till de små ställerna med lössnö som finns i exempelvis hundfjället där jag hållit till...

Tips på liknande snowboards i bra prisklass.
Någon som vet något ställe från utlandet som är billigt med snabba levtider helst inom eu för att slippa tull/moms...

Har kollat lite vad tror ni om detta?

K2 - K2 Brigade 155 10/11
http://www.snowboard-online-shop.eu/brigade-1011-p-6157.html

K2 - K2 Cassette Black 10/11
http://www.snowboard-online-shop.eu/cassette-black-1011-p-6298.html

Fick fram den via denna: http://www.blue-tomato.com/sv/page....50.0&$RiderSize=170.0&$RiderWeight=60.0&&_1xo

Senast ändrad:
Hjälp att köpa snowboard
Sidan du länka känns inte riktigt seriös.. kollat på den förra året och fick inga bra vibbar alls.. kanske nojjar, men jag hade då inte beställt därifrån.. blue-tomato, hot-zone och the snowboard asylum är bra säkra shoppar i europa som jag använt.. finns ju väldigt många fler, men har ingen personlig erfarenhet av dom.

Hjälp att köpa snowboard
banne sa:
Sidan du länka känns inte riktigt seriös.. kollat på den förra året och fick inga bra vibbar alls.. kanske nojjar, men jag hade då inte beställt därifrån.. blue-tomato, hot-zone och the snowboard asylum är bra säkra shoppar i europa som jag använt.. finns ju väldigt många fler, men har ingen personlig erfarenhet av dom.
Någon som vet på ett ungefär hur lång leveranstid det brukar vara från sidorna ovan?

Hjälp att köpa snowboard
Tjejen undrar om
Atomic
Pivot 153 10/11
Snowboard

Burton
Custom 10/11
Binding

Funkar tillsammans?
Något annat än bräda och bindning man behöver?
fästskruvar eller liknande?

Hjälp att köpa snowboard
Nu är det iaf beställt...
Till Mig:
1 Burton Blunt 155 10/11 287.95 EUR 287.95 EUR
- 155.0
-------------------------------------------------------------------------------
1 Burton Cobrashark 10/11 143.96 EUR 143.96 EUR
coal M

Till Tjejen:
-------------------------------------------------------------------------------
1 Atomic Pivot 153 10/11 209.96 EUR 209.96 EUR