Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp att välja mellan två skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusPalsson" data-source="post: 1086522" data-attributes="member: 162129"><p>Hej och tack för svar!</p><p></p><p>Jag testade en del den här säsongen i Romme. Började med ett par dynastar nybörjarskidor, men upplevde dem lite sladdriga när man började få till att åka på kanterna. Bytte då till ett par dynastar speed zone 7 (tror jag), 165cm, och upplevde att dessa svarade lite bättre. Testade även ett par Atomic redster XT 170cm de sista dagarna och tyckte till en början att de var lite svårare, vet inte om det var för längden eller för att de var annorlunda på något annat sätt, men när jag fick till åkningen med dem sista dagen så kändes det riktigt bra. </p><p></p><p>Budget ca 3-4000kr, tänkte köpa ett par nu när det är rea, även om det är surt att inte kunna testköra dem förrän nästa säsong. Men viktigare än budget är väl egentligen att hitta rätt skidor känner jag. Kollade även lite på Atomic redster xti som verkar vara snäppet mer avancerad, men det jag är rädd för är inte att den är för dyr, utan att den är för avancerad för mig för att kunna lära mig åka på ett bra sätt. Samtidigt vill jag ju få tag på ett par som man kan utvecklas i under en lång tid. Svårt det här =/</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusPalsson, post: 1086522, member: 162129"] Hej och tack för svar! Jag testade en del den här säsongen i Romme. Började med ett par dynastar nybörjarskidor, men upplevde dem lite sladdriga när man började få till att åka på kanterna. Bytte då till ett par dynastar speed zone 7 (tror jag), 165cm, och upplevde att dessa svarade lite bättre. Testade även ett par Atomic redster XT 170cm de sista dagarna och tyckte till en början att de var lite svårare, vet inte om det var för längden eller för att de var annorlunda på något annat sätt, men när jag fick till åkningen med dem sista dagen så kändes det riktigt bra. Budget ca 3-4000kr, tänkte köpa ett par nu när det är rea, även om det är surt att inte kunna testköra dem förrän nästa säsong. Men viktigare än budget är väl egentligen att hitta rätt skidor känner jag. Kollade även lite på Atomic redster xti som verkar vara snäppet mer avancerad, men det jag är rädd för är inte att den är för dyr, utan att den är för avancerad för mig för att kunna lära mig åka på ett bra sätt. Samtidigt vill jag ju få tag på ett par som man kan utvecklas i under en lång tid. Svårt det här =/ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp att välja mellan två skidor
Tillbaka
Topp