Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp att välja pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tjaswesniper" data-source="post: 1025450" data-attributes="member: 128538"><p>Kan lägga in några ord angående Supershape Magnum då jag spenderade ca: 4 dagar på dessa förra året. </p><p></p><p>Vet inte riktigt vad du menar som "slöåkning" med barnen, eller hur duktig du är på att åka. Men Magnum är ett par skidor du absolut kan ligga på till 100% i isiga förhållanden och brant pist. Snabba in i sväng, kräver dock att man verkligen ligger på in i nästa sväng för att inte kastas iväg av kraften från KERS (ja, jag tyckte att det funkade kanon). Var lite ovan med det i början men det gick vägen. </p><p></p><p>Är väl ingen skida jag rekommenderar till att slöåka på, Magnum har en kort svängradie så det bidrar givetvis till att man kommer att få jobba med mer svängar. </p><p></p><p>Nu har jag visserligen inte åkt på många renodlade carvingskidor senaste tiden mitt liv, 22år gammal och spenderar mest min tid i parken eller utanför pisten. Men kan säga att det var förvånandsvärt jobbigt att åka en hel dag på Magnum och då värderar jag ändå mig själv som en duktig skidåkare (även carving), samt att jag tränar en hel del. </p><p></p><p>Nu låter det visserligen som om Magnum skulle vara ett dåligt köp, vilket de absolut inte är. Testade flertalet carvingmodeller förra året och ingen var så rapp och kvick som Magnum (önskade dock jag skulle få testa ett par med Rocker t.ex som RTM, rocker = snabbare in i sväng). Hade verkligen svinkul i pisten och hur mycket jag kunde ligga på, även om att jag på eftermiddagarna och stundtals önskade att svängradien var på runt 16-17m</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tjaswesniper, post: 1025450, member: 128538"] Kan lägga in några ord angående Supershape Magnum då jag spenderade ca: 4 dagar på dessa förra året. Vet inte riktigt vad du menar som "slöåkning" med barnen, eller hur duktig du är på att åka. Men Magnum är ett par skidor du absolut kan ligga på till 100% i isiga förhållanden och brant pist. Snabba in i sväng, kräver dock att man verkligen ligger på in i nästa sväng för att inte kastas iväg av kraften från KERS (ja, jag tyckte att det funkade kanon). Var lite ovan med det i början men det gick vägen. Är väl ingen skida jag rekommenderar till att slöåka på, Magnum har en kort svängradie så det bidrar givetvis till att man kommer att få jobba med mer svängar. Nu har jag visserligen inte åkt på många renodlade carvingskidor senaste tiden mitt liv, 22år gammal och spenderar mest min tid i parken eller utanför pisten. Men kan säga att det var förvånandsvärt jobbigt att åka en hel dag på Magnum och då värderar jag ändå mig själv som en duktig skidåkare (även carving), samt att jag tränar en hel del. Nu låter det visserligen som om Magnum skulle vara ett dåligt köp, vilket de absolut inte är. Testade flertalet carvingmodeller förra året och ingen var så rapp och kvick som Magnum (önskade dock jag skulle få testa ett par med Rocker t.ex som RTM, rocker = snabbare in i sväng). Hade verkligen svinkul i pisten och hur mycket jag kunde ligga på, även om att jag på eftermiddagarna och stundtals önskade att svängradien var på runt 16-17m [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp att välja pistskidor
Tillbaka
Topp