Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp att välja skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1242619" data-attributes="member: 144594"><p>Ja det är nog typ samma sak i dessa sammanhang. Men somsagt, även om du bara åker pist så kan en allmountain vara ett bra val.</p><p>Tänk på:</p><p> - Bredden hos en allmountain-skida kan hjälpa dig även i slask/tung snö, uppkörd snö, dåligt pistade backar mm utan att du förlorar nämnvärt.</p><p> - I perfekta pister kan man ha kul på nästan vilka skidor som helst.</p><p> - I stenhårda isiga pister är det inte roligt oavsett skidtyp!</p><p></p><p>Själv har jag landat i en pistskida med midja runt 80 mm, men även uppemot 90-95 mm hade varit helt ok även för ren piståkning (i mitt fall). Men då har jag ett par bredare att ta fram om det behövs, så därför gick jag ner till en bredd och skidmodell som ligger precis mellan allmountain och renare pistskidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1242619, member: 144594"] Ja det är nog typ samma sak i dessa sammanhang. Men somsagt, även om du bara åker pist så kan en allmountain vara ett bra val. Tänk på: - Bredden hos en allmountain-skida kan hjälpa dig även i slask/tung snö, uppkörd snö, dåligt pistade backar mm utan att du förlorar nämnvärt. - I perfekta pister kan man ha kul på nästan vilka skidor som helst. - I stenhårda isiga pister är det inte roligt oavsett skidtyp! Själv har jag landat i en pistskida med midja runt 80 mm, men även uppemot 90-95 mm hade varit helt ok även för ren piståkning (i mitt fall). Men då har jag ett par bredare att ta fram om det behövs, så därför gick jag ner till en bredd och skidmodell som ligger precis mellan allmountain och renare pistskidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp att välja skidor!
Tillbaka
Topp