Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp att välja skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1245114" data-attributes="member: 175247"><p>Till din längd och vikt är 156 cm lite kort tycker jag, den är lättsvängd också i 163 cm.</p><p>Den är 76 mm bred vilket väl får klassas som en normal ”turist-pistskida”.</p><p>122 mm fram och 103 bak och 14 m svängradie, en ”bekväm” skida som är snäll mot åkaren (”klassad” för medelgod).</p><p></p><p>Det där med att ”alla” ska ha breda skidor verkar vara ett svenskt fenomen. Sällsynt bland ”vanliga” åkare i Alperna. Breda skidor är ingen fördel om man åker i makligt tempo i en normal pist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1245114, member: 175247"] Till din längd och vikt är 156 cm lite kort tycker jag, den är lättsvängd också i 163 cm. Den är 76 mm bred vilket väl får klassas som en normal ”turist-pistskida”. 122 mm fram och 103 bak och 14 m svängradie, en ”bekväm” skida som är snäll mot åkaren (”klassad” för medelgod). Det där med att ”alla” ska ha breda skidor verkar vara ett svenskt fenomen. Sällsynt bland ”vanliga” åkare i Alperna. Breda skidor är ingen fördel om man åker i makligt tempo i en normal pist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp att välja skidor!
Tillbaka
Topp