Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp brädköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AdamClaeson" data-source="post: 933274" data-attributes="member: 118349"><p>Du behöver inte en wide!!! </p><p></p><p>Burtonbootsen bygger lite överlag. Jag har 10,5 (44) och kör på vanlig bredd. Wide är bara en nackdel (förutom i pudret kanske). Speciellt i höga farter! Varför? Eftersom brädan är bredare blir den också svårare/tyngre att ställa på kant och ett rent skär. Med "vanlig" bredd får du betydligt mjukare övergångar från kant till kant. En wide-bräda blir också givetvis något tyngre och större vilket också gör den lite trögare att leka med. Satsa på en vanlig bredd!</p><p></p><p>Gällande längden på brädan så är du rätt ute. Det som är viktigt när du väljer längd på din bräda är INTE din längd utan din vikt. Med dina 65 kg skulle du kunna köra på 154 likväl som en 156. Men eftersom du verkar vara lite inne på Rocker så hade jag valt den längre. Rockern gör att brädan känns något kortare...</p><p></p><p>Över till brädval! Jag skulle vilja tipsa dig om Burton Custom Flying V. En sjukt bra bräda i alla kategorier!!! Jag var uppe och provkörde den under julen och jag blev kär direkt. Jag stod på i 85 knyck och den var lika stabil som ett tåg. Många klagar och menar på ett en rockerbräda blir mer fladdrig. Oftast är det fel och oftast beror det på att man inte kan göra en riktig skärande sväng. Faktum är att rocker hjälper en in i en skärande sväng.</p><p></p><p>Brädan är också mycket lekfull och "poppig" i låga hastigheter. Sjukt skönt att bara surfa runt och jibba och göra butters med. I parken är den en gud! Mycket bra popp. Rockern gör också att det blir svårare att få hugg på boxar och "fel-landningar"!</p><p></p><p>Jag skulle vilja säga att det här är den perfekta allround-brädan! Pist, park, puder U name it! Den äger!</p><p></p><p></p><p>Lycka till med ditt köp!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AdamClaeson, post: 933274, member: 118349"] Du behöver inte en wide!!! Burtonbootsen bygger lite överlag. Jag har 10,5 (44) och kör på vanlig bredd. Wide är bara en nackdel (förutom i pudret kanske). Speciellt i höga farter! Varför? Eftersom brädan är bredare blir den också svårare/tyngre att ställa på kant och ett rent skär. Med "vanlig" bredd får du betydligt mjukare övergångar från kant till kant. En wide-bräda blir också givetvis något tyngre och större vilket också gör den lite trögare att leka med. Satsa på en vanlig bredd! Gällande längden på brädan så är du rätt ute. Det som är viktigt när du väljer längd på din bräda är INTE din längd utan din vikt. Med dina 65 kg skulle du kunna köra på 154 likväl som en 156. Men eftersom du verkar vara lite inne på Rocker så hade jag valt den längre. Rockern gör att brädan känns något kortare... Över till brädval! Jag skulle vilja tipsa dig om Burton Custom Flying V. En sjukt bra bräda i alla kategorier!!! Jag var uppe och provkörde den under julen och jag blev kär direkt. Jag stod på i 85 knyck och den var lika stabil som ett tåg. Många klagar och menar på ett en rockerbräda blir mer fladdrig. Oftast är det fel och oftast beror det på att man inte kan göra en riktig skärande sväng. Faktum är att rocker hjälper en in i en skärande sväng. Brädan är också mycket lekfull och "poppig" i låga hastigheter. Sjukt skönt att bara surfa runt och jibba och göra butters med. I parken är den en gud! Mycket bra popp. Rockern gör också att det blir svårare att få hugg på boxar och "fel-landningar"! Jag skulle vilja säga att det här är den perfekta allround-brädan! Pist, park, puder U name it! Den äger! Lycka till med ditt köp! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp brädköp
Tillbaka
Topp