Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp, Burton Custom eller Custom X
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karar" data-source="post: 501832" data-attributes="member: 90449"><p>Hejsan.</p><p></p><p>Jag sitter här och funderar på att skaffa ny bräda. Jag har åktbräda i ca 10 år och har för tillfället en ca 7 år gammal Burton Supermodel. Jag kör mestadels pist och off-pist men någon enstaka gång hoppar jag lite.</p><p></p><p>De två brädor jag funderat på är Burtons Custom och Custom X, men jag har svårt att skaffa mig en uppfattning om vilken som skulle passa mig bäst. Vissa säger att X:en är på gränsen till för extrem när det gäller styvhet och att man aldrig kan slappna av på den, medan andra säger att det är den bästa brädan de har stått på. Jag håller bra tempo ner för pisterna vilket gör att X:en tilltalar, men jag är lite rädd för att den ska vara för hård när man inte står på för fullt.</p><p>Jag undrar även lite över hur ni skulle beskriva en gammal Supermodel i jämförelse med en Custom och Custom X.</p><p></p><p>Om ni har erfarenhet eller tips angående brädorna nämnda ovan så skriv gärna några rader om det.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Karl</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karar, post: 501832, member: 90449"] Hejsan. Jag sitter här och funderar på att skaffa ny bräda. Jag har åktbräda i ca 10 år och har för tillfället en ca 7 år gammal Burton Supermodel. Jag kör mestadels pist och off-pist men någon enstaka gång hoppar jag lite. De två brädor jag funderat på är Burtons Custom och Custom X, men jag har svårt att skaffa mig en uppfattning om vilken som skulle passa mig bäst. Vissa säger att X:en är på gränsen till för extrem när det gäller styvhet och att man aldrig kan slappna av på den, medan andra säger att det är den bästa brädan de har stått på. Jag håller bra tempo ner för pisterna vilket gör att X:en tilltalar, men jag är lite rädd för att den ska vara för hård när man inte står på för fullt. Jag undrar även lite över hur ni skulle beskriva en gammal Supermodel i jämförelse med en Custom och Custom X. Om ni har erfarenhet eller tips angående brädorna nämnda ovan så skriv gärna några rader om det. Mvh Karl [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp, Burton Custom eller Custom X
Tillbaka
Topp