Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp efter utebliven skida - allround med rocker!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 609504" data-attributes="member: 12152"><p>Tänkte precis säga Blizzard Answer innan jag hann läsa att du hade föreslagit den själv. K2 Obsethed 189 är också ett alternativ, även om den mest siffermässigt är under 190. I verkligheten är den 192 nånstans skulle jag tro. Nya Katana är också riktigt fin, även om den inte är fulltwin. Betydligt bättre byggd än tidigare år och lite bastantare och styvare i känslan, men med även med lite mer rocker, vilket gör att den ändå inte är svårhanterad. Jag har inte mätt årets, men tidigare år av 190cm var ungefär 187cm och den är ju extremt lättåkt för sin längd. Även Extrem Big Pen tycker jag är ett alternativ, även om den breddar på lite och kanske hamnar lite väl nära dina Mavens. </p><p></p><p>Annars finns det ju mängder med småtillverkare i stil med ON3P. Moment, Ninthward, Faction, mm, mm i nästintill oändlighet. Små märken är alltid en chansning (även ON3P tydligen...) och det är svårt att hitta tillräckligt med recensioner från oberoende för att få en tydlig bild av skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 609504, member: 12152"] Tänkte precis säga Blizzard Answer innan jag hann läsa att du hade föreslagit den själv. K2 Obsethed 189 är också ett alternativ, även om den mest siffermässigt är under 190. I verkligheten är den 192 nånstans skulle jag tro. Nya Katana är också riktigt fin, även om den inte är fulltwin. Betydligt bättre byggd än tidigare år och lite bastantare och styvare i känslan, men med även med lite mer rocker, vilket gör att den ändå inte är svårhanterad. Jag har inte mätt årets, men tidigare år av 190cm var ungefär 187cm och den är ju extremt lättåkt för sin längd. Även Extrem Big Pen tycker jag är ett alternativ, även om den breddar på lite och kanske hamnar lite väl nära dina Mavens. Annars finns det ju mängder med småtillverkare i stil med ON3P. Moment, Ninthward, Faction, mm, mm i nästintill oändlighet. Små märken är alltid en chansning (även ON3P tydligen...) och det är svårt att hitta tillräckligt med recensioner från oberoende för att få en tydlig bild av skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp efter utebliven skida - allround med rocker!
Tillbaka
Topp