Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp efter utebliven skida - allround med rocker!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 609610" data-attributes="member: 35991"><p>Kan verkligen rekomendera 4FRNT EHP, bästa skidan jag haft. Går stabilt i höga hastigheter, pivotar bra när det krävs och plöjer med sin mjuka, earlyrise-nos uppkörd snö som om det vore nypistat.</p><p>186orna hade nog passat som handsken, förutsatt att du gillar en skida som behövs jobbas lite, för den bjuder inte direkt in till kortsväng.</p><p></p><p>Blackcrow Navis 186 skulle kanske kunna vara något (tror de finns i den längden...). Jag har bara testat Corvus 193or de hade första året, men de var väldigt trevliga. Låg svingvikt och fartstabila. Inte världens isgrepp kanske, men håll kanterna slipade så är det nog inga problem.</p><p></p><p>Line Mothership och Faction 13 är säker riktigt schyssta skidor, men känns kanske lite för köttiga och styva för vad du tänker på?</p><p></p><p>Skulle inte räkna bort Obsethen helt, gjorde det med Sethen för jag trodde den skulle vara tung och seg, men upptäckte att den är väldigt lekfull och svänger kvickt, sen att den fortfarande är rena faldder-laggen gör att jag inte vill ha dem, men alla har ju olika smak!</p><p></p><p>Skall du klara uppkört bra men samtidigt ha nån susning på hårdare före kan nog Ross RC112 vara nått, är dessutom rätt styv så går förmodligen att köra riktigt snabbt på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 609610, member: 35991"] Kan verkligen rekomendera 4FRNT EHP, bästa skidan jag haft. Går stabilt i höga hastigheter, pivotar bra när det krävs och plöjer med sin mjuka, earlyrise-nos uppkörd snö som om det vore nypistat. 186orna hade nog passat som handsken, förutsatt att du gillar en skida som behövs jobbas lite, för den bjuder inte direkt in till kortsväng. Blackcrow Navis 186 skulle kanske kunna vara något (tror de finns i den längden...). Jag har bara testat Corvus 193or de hade första året, men de var väldigt trevliga. Låg svingvikt och fartstabila. Inte världens isgrepp kanske, men håll kanterna slipade så är det nog inga problem. Line Mothership och Faction 13 är säker riktigt schyssta skidor, men känns kanske lite för köttiga och styva för vad du tänker på? Skulle inte räkna bort Obsethen helt, gjorde det med Sethen för jag trodde den skulle vara tung och seg, men upptäckte att den är väldigt lekfull och svänger kvickt, sen att den fortfarande är rena faldder-laggen gör att jag inte vill ha dem, men alla har ju olika smak! Skall du klara uppkört bra men samtidigt ha nån susning på hårdare före kan nog Ross RC112 vara nått, är dessutom rätt styv så går förmodligen att köra riktigt snabbt på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp efter utebliven skida - allround med rocker!
Tillbaka
Topp