Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp en noob i nöd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Logren" data-source="post: 1139739" data-attributes="member: 166910"><p>Rocker, camber, och flat base är formen på brädan sett rakt från sidan om du förstår vad jag menar då. Rocker är format som ett W, camber är mer som ett U, och flat base är helt platt. Camber och flat base är lite mer förlåtande då rocker har så bra respons att det blir lätt att få ett felskär.</p><p></p><p>Lite svårt att svara på frågan angående att åka åt båda hållen. Om du åker mycket med andra foten fram så passar egentligen en true-twin (helt symmetrisk) bräda bäst, men du skrev även att du vill åka offpist och då passar en directional-twin (lång nos, kort tail) bättre. Det får du nog avgöra själv, men båda fungerar nog bra.</p><p></p><p>Det var den brädan jag menade ja, men om du inte får riktigt bra rabatt på xxl så rekommenderar jag precis som unsuspected att du kollar utanför deras sortiment. Begagnat funkar också bra, och då kan du få gedigna grejer för samma peng. Frågan om vaxet kan jag inte riktigt svara på, har ingen jättebra koll på dem grejerna.</p><p></p><p>Bootfitter borde du kunna hitta lite här och var, bara att googla runt lite ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Logren, post: 1139739, member: 166910"] Rocker, camber, och flat base är formen på brädan sett rakt från sidan om du förstår vad jag menar då. Rocker är format som ett W, camber är mer som ett U, och flat base är helt platt. Camber och flat base är lite mer förlåtande då rocker har så bra respons att det blir lätt att få ett felskär. Lite svårt att svara på frågan angående att åka åt båda hållen. Om du åker mycket med andra foten fram så passar egentligen en true-twin (helt symmetrisk) bräda bäst, men du skrev även att du vill åka offpist och då passar en directional-twin (lång nos, kort tail) bättre. Det får du nog avgöra själv, men båda fungerar nog bra. Det var den brädan jag menade ja, men om du inte får riktigt bra rabatt på xxl så rekommenderar jag precis som unsuspected att du kollar utanför deras sortiment. Begagnat funkar också bra, och då kan du få gedigna grejer för samma peng. Frågan om vaxet kan jag inte riktigt svara på, har ingen jättebra koll på dem grejerna. Bootfitter borde du kunna hitta lite här och var, bara att googla runt lite ? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp en noob i nöd
Tillbaka
Topp