Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp en nybörjare...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OskarHolmblad" data-source="post: 510546" data-attributes="member: 82298"><p>Hmm. Det kommer komma bättre svar än mitt men jag känner mitt ansvar så jag ska försöka ge ett så bra svar som jag kan. Bindningen du har på den skidan har en tådel vars release-mekanism är i form av vertikal vridning. Lät bra va? Hur som helst, vingarna vrids 90 grader (inte 180) och står således rakt upp när skidan löser ut. Att den löser ut så är helt korrekt, det är tanken. På mina gamla sådana bindningar vreds den tillbaka av sig själv, annars är det bara att dra tillbaka den manuellt. </p><p></p><p>Metallen under bindningen? Bilder kanske kan hjälpa? Annars får du helt enkelt returnera den och be dom montera på en ny tådel bara. Inga problem med det så vitt jag vet. Samma hål som ursprungliga såvida du inte drog ur bindningen ur skidan? </p><p></p><p>Angående DIN-talet är det något som skidbutiker/uthyrare ställer in för lågt för att slippa bli skyldiga ifall det sker en olycka. Det anser jag. Mallar för att hitta rätt din tal finns ju men egentligen får du nog prova dig fram eftersom det skiljer från bindning till bindning. Själv väger jag 78 kilon och kör aggressivt, fort och hårt och vill helst inte att skidorna ska släppa. Jag har mina Look Pivot 14 ställda på 9.0, ett tal jag har kommit fram till efter lite provande. </p><p></p><p>Vissa kommer vara coola och skriva "skruva bindningen i botten och sen tillbaka ett halvt varv", själv är jag mån om mina knän. </p><p></p><p>Hoppas det löser sig, </p><p>/Oskar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OskarHolmblad, post: 510546, member: 82298"] Hmm. Det kommer komma bättre svar än mitt men jag känner mitt ansvar så jag ska försöka ge ett så bra svar som jag kan. Bindningen du har på den skidan har en tådel vars release-mekanism är i form av vertikal vridning. Lät bra va? Hur som helst, vingarna vrids 90 grader (inte 180) och står således rakt upp när skidan löser ut. Att den löser ut så är helt korrekt, det är tanken. På mina gamla sådana bindningar vreds den tillbaka av sig själv, annars är det bara att dra tillbaka den manuellt. Metallen under bindningen? Bilder kanske kan hjälpa? Annars får du helt enkelt returnera den och be dom montera på en ny tådel bara. Inga problem med det så vitt jag vet. Samma hål som ursprungliga såvida du inte drog ur bindningen ur skidan? Angående DIN-talet är det något som skidbutiker/uthyrare ställer in för lågt för att slippa bli skyldiga ifall det sker en olycka. Det anser jag. Mallar för att hitta rätt din tal finns ju men egentligen får du nog prova dig fram eftersom det skiljer från bindning till bindning. Själv väger jag 78 kilon och kör aggressivt, fort och hårt och vill helst inte att skidorna ska släppa. Jag har mina Look Pivot 14 ställda på 9.0, ett tal jag har kommit fram till efter lite provande. Vissa kommer vara coola och skriva "skruva bindningen i botten och sen tillbaka ett halvt varv", själv är jag mån om mina knän. Hoppas det löser sig, /Oskar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp en nybörjare...
Tillbaka
Topp