Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp en nybörjare...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kleverboi" data-source="post: 510574" data-attributes="member: 89063"><p>Är man nybörjare tror jag det är vettigt att ställa bindningen så den löser tidigt, det är så rymt många misstag man gör i början och oftast i låg fart så håll ner den hellre än upp. När du börjar köra så bindningen släpper i vanliga svängar är det dags att tänka om där.</p><p>Vad jag lärt mig skall man (med korrekt förspänd bindning) ställa vikt/10-1 som normal inställning. Vilket skulle innebära strax ofanför 5:an i ditt fall. Nu är du ju helt färsk så det låter ju alldeles rimligt att man hållit ner detta lite.</p><p></p><p>Om du inte har hoppat med bindningen utan kört normalt så skall du få reklamera denna. Personalens åsikter och tyckanden är faktiskt ointressanta. Hade de behandlat mig i affren så hade jag ifrågasatt varför de påstår att jag ljuger för dem, för det är ju det de gör. Om de inte har såpass förtroende för dig som kund hade jag inte förlagt några ytterligare inköp där alls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kleverboi, post: 510574, member: 89063"] Är man nybörjare tror jag det är vettigt att ställa bindningen så den löser tidigt, det är så rymt många misstag man gör i början och oftast i låg fart så håll ner den hellre än upp. När du börjar köra så bindningen släpper i vanliga svängar är det dags att tänka om där. Vad jag lärt mig skall man (med korrekt förspänd bindning) ställa vikt/10-1 som normal inställning. Vilket skulle innebära strax ofanför 5:an i ditt fall. Nu är du ju helt färsk så det låter ju alldeles rimligt att man hållit ner detta lite. Om du inte har hoppat med bindningen utan kört normalt så skall du få reklamera denna. Personalens åsikter och tyckanden är faktiskt ointressanta. Hade de behandlat mig i affren så hade jag ifrågasatt varför de påstår att jag ljuger för dem, för det är ju det de gör. Om de inte har såpass förtroende för dig som kund hade jag inte förlagt några ytterligare inköp där alls. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp en nybörjare...
Tillbaka
Topp