Hjälp en vilsen filur, sent ute

EmelieStrom

Medlem
Hej!
Är så himla sugen på att åka skidor, men är både sent ute och en nybörjare på detta. Sååå, behöver alla tips jag kan få :D
Kan egentligen tänka mig att åka var som helst i Sverige, Norge och Alperna. Jag kommer kunna åka nån gång slutet av januari.
Hur gör man med skipass? Har läst att i vissa skidorter höjs priserna efter den 30 nov, typ Chamonix. Är det så i flera orter? Ska man köpa då ett säsongskort och hoppas boende löser sig efterhand eller bör man fixa allting innan man ger sig av? Hur gör ni andra som är sent ute?
Har funderat lite på att gå en språkkurs på skolan Insted, dels för att träna upp min knaggliga franska samt lösa boende för ett tag, någon som har erfarenhet av detta?

Söker nu skidkompisar att bo med, är öppen för alla förslag :)
Otroligt tacksam för svar!

Senast ändrad:
Sitter lite i samma sits. Har dock planer för att ta mig upp till Kittelfjäll en vecka. Var där för några år sedan och tycker skidåkningen var grym. Kanske inget ställe för afterski eller sånt som jag förstod det men är framförallt ute efter att åka skidor. Skulle gärna åka till alperna men håller mig gärna till låg budget - om man inte hittar ett kap utomlands.

Språk osv löser sig oftast med dagens teknologi :)

Tillbaka
Topp