Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hjälp en vilsen själ med skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1311543" data-attributes="member: 144594"><p>Innan du gör ett sånt köp kanske du bör vara säker på att du kommer att trivas i pisterna på ca 100 mm breda skidor. Många här gör det, men inte alla. Själv gillar jag litet smalare om det <em>bara </em>är pist det gäller såvida det inte är vårsnö (men jag har också ett bredare par). För som det låter är det i pisten du kommer att tillbringa 90% av tiden? </p><p></p><p>Lägg därtill att det finns pistnära offpist (det blir mest liftburet skriver du dessutom) som inte kräver vare sig hudar eller gå-läge för att komma till. Och hur är det med dina pjäxor?</p><p></p><p>Men... om du tänkt igenom allt det så ok! Det bör gå att hitta begagnade skidor runt 100 mm med t ex första generationens Shift på. Problemet är att många som säljer begagnat hoppas på så höga priser att man lika gärna kan köpa nytt. Men nya fina skidor + nya Shift + nya hudar kostar också en del.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1311543, member: 144594"] Innan du gör ett sånt köp kanske du bör vara säker på att du kommer att trivas i pisterna på ca 100 mm breda skidor. Många här gör det, men inte alla. Själv gillar jag litet smalare om det [I]bara [/I]är pist det gäller såvida det inte är vårsnö (men jag har också ett bredare par). För som det låter är det i pisten du kommer att tillbringa 90% av tiden? Lägg därtill att det finns pistnära offpist (det blir mest liftburet skriver du dessutom) som inte kräver vare sig hudar eller gå-läge för att komma till. Och hur är det med dina pjäxor? Men... om du tänkt igenom allt det så ok! Det bör gå att hitta begagnade skidor runt 100 mm med t ex första generationens Shift på. Problemet är att många som säljer begagnat hoppas på så höga priser att man lika gärna kan köpa nytt. Men nya fina skidor + nya Shift + nya hudar kostar också en del. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hjälp en vilsen själ med skidval
Tillbaka
Topp