Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
HJÄLP! Flyget till Japan går på fredag! Men jag vred knät (korsband) i helgen... Vad göra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vlamo89" data-source="post: 1083407" data-attributes="member: 151891"><p>Hej! </p><p>Hade en avslitet korsband i ett antal år innan jag fick reda på att det var. Kunde åka skidor som "vanligt" men skulle jag snurra, åka i lössnö eller hoppa mycket så kändes det i knät, det går alltså att åka utan korsbandet men det krävs samtidigt att du har mycket muskulatur runt ditt knä för att det ska hålla ihop under skidåkningen och annan extrem aktivitet. </p><p>Det som händer när korsbandet är av är att det kommer att glappa rejält, och det brukar inte vara smärtfritt men samtidigt går smärtan över ganska fort. Risken är väl att du skadar andra delar i knät om du åker och vrider det igen, tex minisken. Men som sagt så går det att åka under en viss begränsning…</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vlamo89, post: 1083407, member: 151891"] Hej! Hade en avslitet korsband i ett antal år innan jag fick reda på att det var. Kunde åka skidor som "vanligt" men skulle jag snurra, åka i lössnö eller hoppa mycket så kändes det i knät, det går alltså att åka utan korsbandet men det krävs samtidigt att du har mycket muskulatur runt ditt knä för att det ska hålla ihop under skidåkningen och annan extrem aktivitet. Det som händer när korsbandet är av är att det kommer att glappa rejält, och det brukar inte vara smärtfritt men samtidigt går smärtan över ganska fort. Risken är väl att du skadar andra delar i knät om du åker och vrider det igen, tex minisken. Men som sagt så går det att åka under en viss begränsning… [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
HJÄLP! Flyget till Japan går på fredag! Men jag vred knät (korsband) i helgen... Vad göra?
Tillbaka
Topp