Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
HJÄLP - går inte att slipa kanter (Seriös hjälp sökes)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sture-sson" data-source="post: 107439" data-attributes="member: 42161"><p>Tjena!</p><p></p><p>ja detta upplever jag titt som tätt oxo när jag slipar kanterna.</p><p></p><p>kan bero på nga saker kan jag tro. dels att kanten är skadad av tex sten vilket har gjort den aningen deformerad och med d så kan inte filen komma åt just där. kanske man avhjälpas med ett diamantbryne. annars så är det så att efter X antal slipningar så är kommer man tillsut ner så långt att filen kan återigen slipa hela kanten. kanske en inlämning till en skidbod/affär kan lösa problemet på en gång, men det kostar ju en slant och d är ju just därför man slipar själv för att slippa punga ut men stålars för en sak man lätt kan göra själv. </p><p></p><p>annars så kan d bero på att kanten är för vass, kan hända men dock inte så troligt. du får helt enkelt stå ut med att delar av kanten inte har samma skärpa som man vill. det är iaf mitt synsätt. </p><p></p><p>vet inte om d hjälpte dig direkt men d är iaf som jag ser på problemet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sture-sson, post: 107439, member: 42161"] Tjena! ja detta upplever jag titt som tätt oxo när jag slipar kanterna. kan bero på nga saker kan jag tro. dels att kanten är skadad av tex sten vilket har gjort den aningen deformerad och med d så kan inte filen komma åt just där. kanske man avhjälpas med ett diamantbryne. annars så är det så att efter X antal slipningar så är kommer man tillsut ner så långt att filen kan återigen slipa hela kanten. kanske en inlämning till en skidbod/affär kan lösa problemet på en gång, men det kostar ju en slant och d är ju just därför man slipar själv för att slippa punga ut men stålars för en sak man lätt kan göra själv. annars så kan d bero på att kanten är för vass, kan hända men dock inte så troligt. du får helt enkelt stå ut med att delar av kanten inte har samma skärpa som man vill. det är iaf mitt synsätt. vet inte om d hjälpte dig direkt men d är iaf som jag ser på problemet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
HJÄLP - går inte att slipa kanter (Seriös hjälp sökes)
Tillbaka
Topp