Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
HJÄLP - går inte att slipa kanter (Seriös hjälp sökes)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stereoskida" data-source="post: 107449" data-attributes="member: 47630"><p>Kan helt klart vara kanten som är härdad lite här och var. Införskaffa ett diamantbryne, förslagvis det blå - finns fyra olika färger. Gå sedan lös på kanten, både belagskant och sidokant. Använd gärna vinkel till sidokanten. Därefter ska nog filen börja ta igen. </p><p>Det kan också vara så att det är plastkanten ovanför stålkanten som är boven. Är inte den nedslipad kan filen helt enkelt glida på den utan att skärpa stålkanten det minsta. Det finns vissa specialverktyg som är lämpade för uppgiften bl.a swix har en bra varriant. Dessa verktyg brukar som regel vara ganska dyra, det brykar på vissa skidor funka med en pansarslip om man vinklar den så att den inte tar i stålkanten. Man brukar efter lite övning komma på hur det går till.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>länge leve konstsnö</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stereoskida, post: 107449, member: 47630"] Kan helt klart vara kanten som är härdad lite här och var. Införskaffa ett diamantbryne, förslagvis det blå - finns fyra olika färger. Gå sedan lös på kanten, både belagskant och sidokant. Använd gärna vinkel till sidokanten. Därefter ska nog filen börja ta igen. Det kan också vara så att det är plastkanten ovanför stålkanten som är boven. Är inte den nedslipad kan filen helt enkelt glida på den utan att skärpa stålkanten det minsta. Det finns vissa specialverktyg som är lämpade för uppgiften bl.a swix har en bra varriant. Dessa verktyg brukar som regel vara ganska dyra, det brykar på vissa skidor funka med en pansarslip om man vinklar den så att den inte tar i stålkanten. Man brukar efter lite övning komma på hur det går till. Lycka till! länge leve konstsnö [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
HJÄLP - går inte att slipa kanter (Seriös hjälp sökes)
Tillbaka
Topp