Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälp! Hitta skidpjäxor för extremt breda fötter (111 mm)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="larchii" data-source="post: 1329331" data-attributes="member: 155809"><p>Kul att höra att det finns fler i Kalle Anka-fotsklubben. Mina fötter har en bredd på 140mm, så förstår ditt bekymmer. Jag har också 26.5 men kör 27.5 på mina pjäxor, vilket jag tycker fungerar bra. </p><p></p><p>Har ett par Dynafit Hoji Free (104 mm från butik?) som jag köpte på nätet. Jag slängde in pjäxan i ugnen hemma (minns ej temperatur, men viktigt att ha koll på att det blir rätt) och sen tejpade jag på lite extramaterial på framfoten (typ halverade studsbollar mm). Sen spände jag på mig pjäxorna för att forma/vidga pjäxan. Gjorde ont som attan, och fick upprepa några gånger, men nu är de bredare och foten känns inte alls lika åtklämd. </p><p></p><p>Kan kanske fungera om man inte vill/kan gå till en bootfitter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="larchii, post: 1329331, member: 155809"] Kul att höra att det finns fler i Kalle Anka-fotsklubben. Mina fötter har en bredd på 140mm, så förstår ditt bekymmer. Jag har också 26.5 men kör 27.5 på mina pjäxor, vilket jag tycker fungerar bra. Har ett par Dynafit Hoji Free (104 mm från butik?) som jag köpte på nätet. Jag slängde in pjäxan i ugnen hemma (minns ej temperatur, men viktigt att ha koll på att det blir rätt) och sen tejpade jag på lite extramaterial på framfoten (typ halverade studsbollar mm). Sen spände jag på mig pjäxorna för att forma/vidga pjäxan. Gjorde ont som attan, och fick upprepa några gånger, men nu är de bredare och foten känns inte alls lika åtklämd. Kan kanske fungera om man inte vill/kan gå till en bootfitter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälp! Hitta skidpjäxor för extremt breda fötter (111 mm)
Tillbaka
Topp