Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp i skiddjungeln för en icke tekniskt insatt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="telemarkus" data-source="post: 1052706" data-attributes="member: 88837"><p>Din längd och vikt är i stort sett identisk med min. Mina all mountain-skidor (Rossignol Experience 88) är 170 cm vilket med facit i hand känns lite för kort. Skulle säga att omkring 180 cm är lämpligt för dig. Rockerprofilen gör dessutom att skidorna blir mer lättsvängda så du behöver inte oroa dig för att de kommer kännas för långa. Väljer du kortare finns däremot risken att de känns för korta och att de blir lite "nervösa".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="telemarkus, post: 1052706, member: 88837"] Din längd och vikt är i stort sett identisk med min. Mina all mountain-skidor (Rossignol Experience 88) är 170 cm vilket med facit i hand känns lite för kort. Skulle säga att omkring 180 cm är lämpligt för dig. Rockerprofilen gör dessutom att skidorna blir mer lättsvängda så du behöver inte oroa dig för att de kommer kännas för långa. Väljer du kortare finns däremot risken att de känns för korta och att de blir lite "nervösa". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp i skiddjungeln för en icke tekniskt insatt
Tillbaka
Topp