Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp i turbindnining världen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tottek" data-source="post: 1249495" data-attributes="member: 166400"><p>Duke pt 12 är facit och mer säker åknings mässigt, dock kan den isa lite efter en tur men 39 sekunder med staven så är det löst. Vill man snåla lite och få en sämre bindning så kör man på shift. Skillnaden på dom olika shiften som finns är bara färgen, och såklart 13 o 10 så är ju det max på Din skalan.</p><p>100% värt att byta från rambindning till Duke eller shift. Du kommer längre ner och får en bättre känsla när du åker, du kommer ner i vikt så blir lättare att gå, pivot punkten när du går hamnar rätt så blir ett normalare steg.</p><p></p><p>Tips på pjäxor är ju i stort sett omöjligt utan att se och mäta din fot. jag har extremt högt fotvalv och normal läst (98mm) samt 27.5cm långa fötter. Jag kör på atomic hawx prime xtd 130 med deras nya halv sprut innersko atomic mimic professional och det fungerar hur bra som helst, aldrig vart så nöjd med en pjäxa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tottek, post: 1249495, member: 166400"] Duke pt 12 är facit och mer säker åknings mässigt, dock kan den isa lite efter en tur men 39 sekunder med staven så är det löst. Vill man snåla lite och få en sämre bindning så kör man på shift. Skillnaden på dom olika shiften som finns är bara färgen, och såklart 13 o 10 så är ju det max på Din skalan. 100% värt att byta från rambindning till Duke eller shift. Du kommer längre ner och får en bättre känsla när du åker, du kommer ner i vikt så blir lättare att gå, pivot punkten när du går hamnar rätt så blir ett normalare steg. Tips på pjäxor är ju i stort sett omöjligt utan att se och mäta din fot. jag har extremt högt fotvalv och normal läst (98mm) samt 27.5cm långa fötter. Jag kör på atomic hawx prime xtd 130 med deras nya halv sprut innersko atomic mimic professional och det fungerar hur bra som helst, aldrig vart så nöjd med en pjäxa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp i turbindnining världen
Tillbaka
Topp