Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp i turbindnining världen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1249978" data-attributes="member: 83225"><p>Har nog aldrig ställt mina högre än jag hade gjort på andra men även jag som ligger strax under 80kilo normalt brukar ställa dem på 9. Då vet jag ju också att jag har relativt låg DIN (iaf mot vad som brukade vara gängse i det här forumet) eftersom jag har ganska långa sulor. Ju längre sulor desto lägre DIN pga hävstång. Så om du väger 82 kilo och inte har 350mm BSL skulle iaf jag köra en tretton för att ha något hack marginal på fjädern</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1249978, member: 83225"] Har nog aldrig ställt mina högre än jag hade gjort på andra men även jag som ligger strax under 80kilo normalt brukar ställa dem på 9. Då vet jag ju också att jag har relativt låg DIN (iaf mot vad som brukade vara gängse i det här forumet) eftersom jag har ganska långa sulor. Ju längre sulor desto lägre DIN pga hävstång. Så om du väger 82 kilo och inte har 350mm BSL skulle iaf jag köra en tretton för att ha något hack marginal på fjädern [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp i turbindnining världen
Tillbaka
Topp