Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rustie" data-source="post: 1093481" data-attributes="member: 163722"><p>Fick förslag hos den lokala sporthandlaren på ett par Head Monster 88 170 cm från förra året, för knappt halva priset. Inklusive Attack 13 B95.</p><p></p><p>Jag skräms lite av bredden på dessa! Vilka monster, ska det va så här?! ? Kommer jag uppleva 170 som för långa när jag ska åka med barn? De ser ut som enorma BRÄDOR/tegelstenar...?</p><p></p><p>Säljaren tycker inte jag ska ha storslalomskidor eller pistskidor då jag som tidsresenär från -92 kommer ha svårt att sladda då bakändorna vill skära på den sortens skidor.</p><p></p><p>Han tror jag kommer uppleva smalare midja än 85 som att de glider i sidled när jag kör rakt fram, pga midjan. Han pekade först ut 85:orna som lämpliga men 88:orna var ju på rea och han hävdade att de är ett bra val.</p><p></p><p>Det är ju inte sagt att detta är det BÄSTA valet. Det var kanske det bästa som fanns i den butiken.</p><p></p><p>Synpunkter på detta?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rustie, post: 1093481, member: 163722"] Fick förslag hos den lokala sporthandlaren på ett par Head Monster 88 170 cm från förra året, för knappt halva priset. Inklusive Attack 13 B95. Jag skräms lite av bredden på dessa! Vilka monster, ska det va så här?! ? Kommer jag uppleva 170 som för långa när jag ska åka med barn? De ser ut som enorma BRÄDOR/tegelstenar...? Säljaren tycker inte jag ska ha storslalomskidor eller pistskidor då jag som tidsresenär från -92 kommer ha svårt att sladda då bakändorna vill skära på den sortens skidor. Han tror jag kommer uppleva smalare midja än 85 som att de glider i sidled när jag kör rakt fram, pga midjan. Han pekade först ut 85:orna som lämpliga men 88:orna var ju på rea och han hävdade att de är ett bra val. Det är ju inte sagt att detta är det BÄSTA valet. Det var kanske det bästa som fanns i den butiken. Synpunkter på detta? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?
Tillbaka
Topp