Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rustie" data-source="post: 1093494" data-attributes="member: 163722"><p>Hur vet jag om en skida är spårglad eller ej? -har funderat och detta är verkligen en viktig aspekt. Jag måste kunna sladda. En annan riktigt viktig aspekt är att skidorna inte glider hit och dit i sidled när jag vill rakt fram!</p><p></p><p>Flera här i tråden OCH säljaren har tipsat om Head Monster 88, så de ligger ju bra till.</p><p></p><p>Mitt tvivel gäller längden 170. Vill nog gärna ner mot min kroppslängd 166 pga det är så länge sedan jag kunde åka bra + ska åka med barn...</p><p></p><p>En fråga om hårdhet och tyngd: hur är Monster i relation till andra skidor (jag har noll begrepp)? Hur mjukt och lätt kan jag gå utan att det blir instabilt? (Säljaren avrådde t ex från dammodeller.) </p><p></p><p>Vilken cirka 165 cm skida kan vara ett NÅGOT mjukare alternativ till Monster 88, men utan att bli instabil, som inte glider i sidled och som det går att sladda någorlunda med?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rustie, post: 1093494, member: 163722"] Hur vet jag om en skida är spårglad eller ej? -har funderat och detta är verkligen en viktig aspekt. Jag måste kunna sladda. En annan riktigt viktig aspekt är att skidorna inte glider hit och dit i sidled när jag vill rakt fram! Flera här i tråden OCH säljaren har tipsat om Head Monster 88, så de ligger ju bra till. Mitt tvivel gäller längden 170. Vill nog gärna ner mot min kroppslängd 166 pga det är så länge sedan jag kunde åka bra + ska åka med barn... En fråga om hårdhet och tyngd: hur är Monster i relation till andra skidor (jag har noll begrepp)? Hur mjukt och lätt kan jag gå utan att det blir instabilt? (Säljaren avrådde t ex från dammodeller.) Vilken cirka 165 cm skida kan vara ett NÅGOT mjukare alternativ till Monster 88, men utan att bli instabil, som inte glider i sidled och som det går att sladda någorlunda med? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?
Tillbaka
Topp