Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1093509" data-attributes="member: 144594"><p>Kommer du fran tavlingsbakgrund sa har jag svart att tanka mig att du far problem med nagon av den nya generationens skidor alls, utom mojligen rena race-skidor (men sadana har du ju iofs god vana av). Moderna skidor ar i princip genomgaende mer lattakta utan nagra negativa effekter av det, oavsett om man har en mer traditionell akstil eller inte. Och din goda teknik sitter nog kvar i ryggmargen. </p><p>Snarare risk att du siktar for lagt och valjer en skida som inte "ger tillbaka". De flesta skidor pa marknaden utanfor race-segmentet, aven manga som benamns "avancerade" ar tillverkade for kontinentala turistakare utan tavlingserfarenhet.</p><p>Instammer ocksa i vad alla har sager om bredden. Du kommer att uppskatta storre bredd, kanske redan fran forsta aket. Var inte radd att ga upp till t ex 90+ mm midja.</p><p>Jag har rekommenderat Volkl Kenja sa manga ggr att det borjar bli fanigt... Den verkar ha en enorm "sweet spot".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1093509, member: 144594"] Kommer du fran tavlingsbakgrund sa har jag svart att tanka mig att du far problem med nagon av den nya generationens skidor alls, utom mojligen rena race-skidor (men sadana har du ju iofs god vana av). Moderna skidor ar i princip genomgaende mer lattakta utan nagra negativa effekter av det, oavsett om man har en mer traditionell akstil eller inte. Och din goda teknik sitter nog kvar i ryggmargen. Snarare risk att du siktar for lagt och valjer en skida som inte "ger tillbaka". De flesta skidor pa marknaden utanfor race-segmentet, aven manga som benamns "avancerade" ar tillverkade for kontinentala turistakare utan tavlingserfarenhet. Instammer ocksa i vad alla har sager om bredden. Du kommer att uppskatta storre bredd, kanske redan fran forsta aket. Var inte radd att ga upp till t ex 90+ mm midja. Jag har rekommenderat Volkl Kenja sa manga ggr att det borjar bli fanigt... Den verkar ha en enorm "sweet spot". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?
Tillbaka
Topp