Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jorgen_b" data-source="post: 1093518" data-attributes="member: 156945"><p>Jag kan dessvärre inte ge dig nått råd när det gäller vilka skidor som passa dig. Kör ett par lektioner och ett hyr paket där du kan byta skidor varje dag, då kan du få ett hum om vilken sorts skida du gillar bäst. Men efter ha lärt upp 1,5 små huliganer (Nu 8 och 4) så kan jag ge dig lite tips på det området iaf.</p><p>Du behöver två par skidor. </p><p>Ett par när du själv rockar loss på berget och ett par när du ska agera skidlärare.</p><p>Jag ser varje år frustrerade föräldrar med nya lagg som mer eller mindre skriker till ungarna att sluta trampa på deras skidor i liften, sluta åka över dom i backen osv.. Köp ett par begagnade korta twinnisar typ 150-155cm väldigt billig. Du kommer behöva åka på alla sätt fram, bak, sidan, nerför, uppför, plogandes med barn osv. Och dom kommer se ut som fan efter ett tag. Lovar att det ger mycket mer om ni båda tycker det är roligt. </p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jorgen_b, post: 1093518, member: 156945"] Jag kan dessvärre inte ge dig nått råd när det gäller vilka skidor som passa dig. Kör ett par lektioner och ett hyr paket där du kan byta skidor varje dag, då kan du få ett hum om vilken sorts skida du gillar bäst. Men efter ha lärt upp 1,5 små huliganer (Nu 8 och 4) så kan jag ge dig lite tips på det området iaf. Du behöver två par skidor. Ett par när du själv rockar loss på berget och ett par när du ska agera skidlärare. Jag ser varje år frustrerade föräldrar med nya lagg som mer eller mindre skriker till ungarna att sluta trampa på deras skidor i liften, sluta åka över dom i backen osv.. Köp ett par begagnade korta twinnisar typ 150-155cm väldigt billig. Du kommer behöva åka på alla sätt fram, bak, sidan, nerför, uppför, plogandes med barn osv. Och dom kommer se ut som fan efter ett tag. Lovar att det ger mycket mer om ni båda tycker det är roligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?
Tillbaka
Topp