Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1094308" data-attributes="member: 29440"><p>Det är bara att nöta på, sen går du över till sväng i sväng.</p><p>Tänk på att trycka framåt (trycket på främre delen av fotsulan) i början av svängen och neutralt i mitten/slutet och när du börjar få kontroll på det så kan du lägga till lite tryck bakåt men då gäller det att inte komma för långt bak och sen vara med framåt i nästa sväng.</p><p>Allt blir lättare med lite högre fart. Du kan öka vinklarna mer då så att du lättare känner att du gör rätt.</p><p>Behöver inte vara branta backar för det utan blåa duger gott i början.</p><p></p><p>Det som skiljer från förr är att man inte kantade eller belastade innerskidan. Det kom väl lite i slutet av / andra halvan av 80-talet att man skulle ha lite tryck på innerskidan också.</p><p>I början skulle ju innerskidan nästan vara plan mot backen och i princip allt tryck ligga på ytterskidan, därav gick knäna ihop mer. Nu blir benen parallella iom att båda skidorna kantas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1094308, member: 29440"] Det är bara att nöta på, sen går du över till sväng i sväng. Tänk på att trycka framåt (trycket på främre delen av fotsulan) i början av svängen och neutralt i mitten/slutet och när du börjar få kontroll på det så kan du lägga till lite tryck bakåt men då gäller det att inte komma för långt bak och sen vara med framåt i nästa sväng. Allt blir lättare med lite högre fart. Du kan öka vinklarna mer då så att du lättare känner att du gör rätt. Behöver inte vara branta backar för det utan blåa duger gott i början. Det som skiljer från förr är att man inte kantade eller belastade innerskidan. Det kom väl lite i slutet av / andra halvan av 80-talet att man skulle ha lite tryck på innerskidan också. I början skulle ju innerskidan nästan vara plan mot backen och i princip allt tryck ligga på ytterskidan, därav gick knäna ihop mer. Nu blir benen parallella iom att båda skidorna kantas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?
Tillbaka
Topp