Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Hjälp - känslig & mono ute i spenaten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vahca" data-source="post: 1081656" data-attributes="member: 160588"><p>Hittade precis den här fantastiska tråden och du(och ni andra som skriver om er själva här) verkar ju helt awesome.</p><p></p><p>Jag förstår helt känslan av att inte höra hemma, att inte känna sig saknad osv. Jag bor själv i en pytteliten stad alldeles för långt söderut i Sverige där jag känner väldigt få. Innan bodde jag i Göteborg och har vänner där och på många ställen, men eftersom jag bor lite "off" nu är det inte många som hör av sig eller räknar med att jag har möjlighet att dyka upp. Jag är uppväxt i Dalarna, är där nu men känner ju väldigt få här nuförtiden, det var länge sen jag flyttade även om min familj bor kvar.</p><p>Jag är just nu i det stora valet och kvalet om jag faktiskt ska ta mitt pick och pack och flytta till någon annan liten stad, men närmare berg och alltså ännu längre bort från alla jag känner. Det bär emot för att det är klart att det är läskigt, men bergen och möjligheten till mer skidor lockar ju något förbannat.</p><p></p><p>Jag har aldrig säsongat och vill verkligen göra det, men har haft för få skiddagar på grund av kombinationen dålig geografisk plats och dålig ekonomi. Nu gör jag allt för att öka antalet skiddagar, bland annat har jag fixat så att jag kan vara i min hemstad i Dalarna extra länge över jul och nyår, men då regnar det såklart istället när puder hade utlovats. ;P</p><p></p><p>Det är som sagt inte så enkelt när en känner sig ensam och långt borta. Men jag är övertygad om att du(och jag också säkert) har vänner som skulle bli jätteglada om vi hörde av oss och som tänker på dig/oss.</p><p>Jag tycker att det är sjukt coolt att du är där och jag önskar att jag också kan få ordning på mitt liv tillräckligt för att det ska bli möjligt att säsonga eller ännu hellre bo med tillgång till åkning. </p><p></p><p>Det är inte enkelt att vara en nomad/vagabond, men att våga följa sina impulser och flytta mycket på sig är sjukt häftigt och du är grymt cool. Det du känner nu är dock baksidan av det livet. Men det blir bättre. Och tänk på pudret.</p><p></p><p>Virtuella kramar om du vill ha. ^^</p><p>/Frida</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vahca, post: 1081656, member: 160588"] Hittade precis den här fantastiska tråden och du(och ni andra som skriver om er själva här) verkar ju helt awesome. Jag förstår helt känslan av att inte höra hemma, att inte känna sig saknad osv. Jag bor själv i en pytteliten stad alldeles för långt söderut i Sverige där jag känner väldigt få. Innan bodde jag i Göteborg och har vänner där och på många ställen, men eftersom jag bor lite "off" nu är det inte många som hör av sig eller räknar med att jag har möjlighet att dyka upp. Jag är uppväxt i Dalarna, är där nu men känner ju väldigt få här nuförtiden, det var länge sen jag flyttade även om min familj bor kvar. Jag är just nu i det stora valet och kvalet om jag faktiskt ska ta mitt pick och pack och flytta till någon annan liten stad, men närmare berg och alltså ännu längre bort från alla jag känner. Det bär emot för att det är klart att det är läskigt, men bergen och möjligheten till mer skidor lockar ju något förbannat. Jag har aldrig säsongat och vill verkligen göra det, men har haft för få skiddagar på grund av kombinationen dålig geografisk plats och dålig ekonomi. Nu gör jag allt för att öka antalet skiddagar, bland annat har jag fixat så att jag kan vara i min hemstad i Dalarna extra länge över jul och nyår, men då regnar det såklart istället när puder hade utlovats. ;P Det är som sagt inte så enkelt när en känner sig ensam och långt borta. Men jag är övertygad om att du(och jag också säkert) har vänner som skulle bli jätteglada om vi hörde av oss och som tänker på dig/oss. Jag tycker att det är sjukt coolt att du är där och jag önskar att jag också kan få ordning på mitt liv tillräckligt för att det ska bli möjligt att säsonga eller ännu hellre bo med tillgång till åkning. Det är inte enkelt att vara en nomad/vagabond, men att våga följa sina impulser och flytta mycket på sig är sjukt häftigt och du är grymt cool. Det du känner nu är dock baksidan av det livet. Men det blir bättre. Och tänk på pudret. Virtuella kramar om du vill ha. ^^ /Frida [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Hjälp - känslig & mono ute i spenaten
Tillbaka
Topp