Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Hjälp - känslig & mono ute i spenaten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pete22" data-source="post: 1084653" data-attributes="member: 88421"><p>Skibumwannabe; </p><p>Om någon säger att det bara är att rycka upp sig har du alla deppiga personers tillåtelse att slå vederbörande på käften då personen inte har en aning om vad han eller hon pratar om.</p><p>Det är vetenskapligt bevisat att det är kemiska processer i hjärnan som avgör hur vi mår. En del är födda med mer glädje än andra men även dessa kan hamna i depptillstånd på grund av stress eller personlig kris.</p><p>Personer som har för låga halter av serotonin, dopamin eller noradrenalin eller en obalans mellan dessa kan räkna med en deppigare tillvaro men kan oftast få hjälp med att balansera upp detta med medicinering av en psykiater. Meditation har visat sig ha en väldigt gynnsam effekt på måendet för det är nu så knepigt att kemin påverkar hur vi mår men måendet kan också påverka kemin, dvs vissa ämnen i hjärnan som får oss att må bättre reagerar på positiv input över tid. Ett kul test man kan göra själv när man känner sig nere är att man kan le med hela ansiktet under en längre stund (gör helst detta när ingen annan ser). Efter ett tag kommer du garanterat att känna dig lite gladare då hjärnan tolkar ditt leende som att du måste ha det ganska kul just nu och dom kemiska processerna drar igång.</p><p>Jag har själv hamnat i depression ett par gånger då jag har en tendens att se mörkt på tillvaron och båda gångerna har jag blivit hjälpt att komma upp ur hålet av en medicin som finns under många namn men det vanligaste är väl Cipralex (det aktiva ämnet heter escitalopram). Efter den senaste deppen för cirka tre år sedan så har jag fortsatt att äta den då den helt enkelt får mig att bli ljusare i sinnet och det har gjort livet lättare.</p><p>Sorry om nu någon tycker att jag går läkemedelsbranschens ärenden men ibland är det bara så att en del personer helt enkelt behöver kemisk hjälp för att få tillvaron att funka då hjärnan inte mår bra av att vara deppig för länge.</p><p>En sak till; gör bara saker som du vill göra och tvinga dig inte till ett surt jobb, en tjatig flickvän, en gnällig morsa eller vilket som nu är ditt bojsänke. </p><p>Livet är fan för kort för det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pete22, post: 1084653, member: 88421"] Skibumwannabe; Om någon säger att det bara är att rycka upp sig har du alla deppiga personers tillåtelse att slå vederbörande på käften då personen inte har en aning om vad han eller hon pratar om. Det är vetenskapligt bevisat att det är kemiska processer i hjärnan som avgör hur vi mår. En del är födda med mer glädje än andra men även dessa kan hamna i depptillstånd på grund av stress eller personlig kris. Personer som har för låga halter av serotonin, dopamin eller noradrenalin eller en obalans mellan dessa kan räkna med en deppigare tillvaro men kan oftast få hjälp med att balansera upp detta med medicinering av en psykiater. Meditation har visat sig ha en väldigt gynnsam effekt på måendet för det är nu så knepigt att kemin påverkar hur vi mår men måendet kan också påverka kemin, dvs vissa ämnen i hjärnan som får oss att må bättre reagerar på positiv input över tid. Ett kul test man kan göra själv när man känner sig nere är att man kan le med hela ansiktet under en längre stund (gör helst detta när ingen annan ser). Efter ett tag kommer du garanterat att känna dig lite gladare då hjärnan tolkar ditt leende som att du måste ha det ganska kul just nu och dom kemiska processerna drar igång. Jag har själv hamnat i depression ett par gånger då jag har en tendens att se mörkt på tillvaron och båda gångerna har jag blivit hjälpt att komma upp ur hålet av en medicin som finns under många namn men det vanligaste är väl Cipralex (det aktiva ämnet heter escitalopram). Efter den senaste deppen för cirka tre år sedan så har jag fortsatt att äta den då den helt enkelt får mig att bli ljusare i sinnet och det har gjort livet lättare. Sorry om nu någon tycker att jag går läkemedelsbranschens ärenden men ibland är det bara så att en del personer helt enkelt behöver kemisk hjälp för att få tillvaron att funka då hjärnan inte mår bra av att vara deppig för länge. En sak till; gör bara saker som du vill göra och tvinga dig inte till ett surt jobb, en tjatig flickvän, en gnällig morsa eller vilket som nu är ditt bojsänke. Livet är fan för kort för det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Hjälp - känslig & mono ute i spenaten
Tillbaka
Topp