Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Hjälp - känslig & mono ute i spenaten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1092751" data-attributes="member: 163179"><p>Fantastisk tråd och jag tror många känner igen sig i varandras historier. Jag som många andra här har känt mig deppig/låg väldigt länge. Sedan barn har jag alltid varit odd man out, fel sporter och intressen jämfört med "svensson" och således aldrig skapat så många nära kompisar, därtill kan tilläggas att jag flyttat ganska ofta. Så överlag har jag känt mig ganska ensam helt enkelt. Dessutom har jag i mina ögon blivit ifrån sprungen på det professionella planet, personer som man pluggat med har bra jobb och bra lön....jag har bättre examen och bättre studie resultat än de flesta jag känner....men jag jobbar halvtid i en verkstad med skidor och cyklar. Jobbar inte ens med high end grejer vilket är mitt personliga intresse område. Bor inte ens nära berg så jag kan hojja dh eller åka skidor. Ofta kan det kännas som om man redan är golvad och någon fortsätter bara sparka för glatta livet.</p><p></p><p>Men jag har insett några saker som verkligen ger mig ny energi och glädje.</p><p></p><p>Uppskatta och återupplev gamla minnen som verkligen är bra, dvs tänk på den där perfekta puderdagen och gläds åt att du har fått varit där och upplevt den.</p><p></p><p>Ha fler passioner och intressen än du har tid för. Investera inte hela din själ i ett intresse eller en människa för om den försvinner av någon anledning försvinner din identitet och ditt jag. Det är en stor värld att utforska.</p><p></p><p>Glöm inte din familj, vi tar dem helt för givet för mycket men det är dem vi kommer sakna mest. Jag bor nära min syster nu och vi umgås flera gånger i veckan. När vi var unga kunde vi nära på ha världskrig flera gånger i veckan. </p><p></p><p>Personer som är negativa eller beter sig illa/problematiskt (problematiskt som i omöjliga att bestämma något med eller avbokar i sista minut etc) är det bara att lämna bakom sig. Man behöver inte vara elak eller så där utan bara sluta ha dem i sitt liv. Bjud in personen men förvänta dig inget av den utan bestäm vad du vill göra och gör det men bjud in för den som vill.</p><p></p><p>Sista är lite klyschig men "be the change you want to see in others". Varför ska en bekant vilja bara komma å hälsa på? Brukar du själv bara dyka upp hos någon eller va drivande för lite häng? Ge själv först så kommer du få tillbaka mer.</p><p></p><p></p><p>människan är programmerad att tänka "negativt" och se faror för att kunna överleva, i ett modernt samhälle är detta inte ett problem så man får omprogrammera sig själv till en viss del i min mening. För dina tankar styr du faktiskt helt själv över!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1092751, member: 163179"] Fantastisk tråd och jag tror många känner igen sig i varandras historier. Jag som många andra här har känt mig deppig/låg väldigt länge. Sedan barn har jag alltid varit odd man out, fel sporter och intressen jämfört med "svensson" och således aldrig skapat så många nära kompisar, därtill kan tilläggas att jag flyttat ganska ofta. Så överlag har jag känt mig ganska ensam helt enkelt. Dessutom har jag i mina ögon blivit ifrån sprungen på det professionella planet, personer som man pluggat med har bra jobb och bra lön....jag har bättre examen och bättre studie resultat än de flesta jag känner....men jag jobbar halvtid i en verkstad med skidor och cyklar. Jobbar inte ens med high end grejer vilket är mitt personliga intresse område. Bor inte ens nära berg så jag kan hojja dh eller åka skidor. Ofta kan det kännas som om man redan är golvad och någon fortsätter bara sparka för glatta livet. Men jag har insett några saker som verkligen ger mig ny energi och glädje. Uppskatta och återupplev gamla minnen som verkligen är bra, dvs tänk på den där perfekta puderdagen och gläds åt att du har fått varit där och upplevt den. Ha fler passioner och intressen än du har tid för. Investera inte hela din själ i ett intresse eller en människa för om den försvinner av någon anledning försvinner din identitet och ditt jag. Det är en stor värld att utforska. Glöm inte din familj, vi tar dem helt för givet för mycket men det är dem vi kommer sakna mest. Jag bor nära min syster nu och vi umgås flera gånger i veckan. När vi var unga kunde vi nära på ha världskrig flera gånger i veckan. Personer som är negativa eller beter sig illa/problematiskt (problematiskt som i omöjliga att bestämma något med eller avbokar i sista minut etc) är det bara att lämna bakom sig. Man behöver inte vara elak eller så där utan bara sluta ha dem i sitt liv. Bjud in personen men förvänta dig inget av den utan bestäm vad du vill göra och gör det men bjud in för den som vill. Sista är lite klyschig men "be the change you want to see in others". Varför ska en bekant vilja bara komma å hälsa på? Brukar du själv bara dyka upp hos någon eller va drivande för lite häng? Ge själv först så kommer du få tillbaka mer. människan är programmerad att tänka "negativt" och se faror för att kunna överleva, i ett modernt samhälle är detta inte ett problem så man får omprogrammera sig själv till en viss del i min mening. För dina tankar styr du faktiskt helt själv över! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Hjälp - känslig & mono ute i spenaten
Tillbaka
Topp