Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp! Köp av ny bräda.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havrefras" data-source="post: 1066437" data-attributes="member: 155808"><p>Hur lång brädan bör vara bestäms i huvudsak av tre faktorer - 1. Din vikt, 2. Din skostorlek. och 3. Vad du skall använda den till. Din längd är i princip ointressant utöver att den är svagt korrelerad med din vikt. Oavsett, 158 låter som en väldigt bra allaroundlängd ifall du har tänkt ha brädan "till allt" och du inte har väldigt stora fötter. Väger du "normalt" för din längd, säg mellan 65 och 85 tror jag inte du kommer få några problem. Är du relativt lätt kan en custom kännas lite väl styv för att funka bra i parken och är du relativt tung kan den kännas lite för mjuk när du vill stå på ordentligt. Allt handlar som sagt om vad du primärt har tänkt använda brädan till.</p><p></p><p>Edit: 152 låter spontant lite väl litet, beroende på din vikt såklart.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havrefras, post: 1066437, member: 155808"] Hur lång brädan bör vara bestäms i huvudsak av tre faktorer - 1. Din vikt, 2. Din skostorlek. och 3. Vad du skall använda den till. Din längd är i princip ointressant utöver att den är svagt korrelerad med din vikt. Oavsett, 158 låter som en väldigt bra allaroundlängd ifall du har tänkt ha brädan "till allt" och du inte har väldigt stora fötter. Väger du "normalt" för din längd, säg mellan 65 och 85 tror jag inte du kommer få några problem. Är du relativt lätt kan en custom kännas lite väl styv för att funka bra i parken och är du relativt tung kan den kännas lite för mjuk när du vill stå på ordentligt. Allt handlar som sagt om vad du primärt har tänkt använda brädan till. Edit: 152 låter spontant lite väl litet, beroende på din vikt såklart. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp! Köp av ny bräda.
Tillbaka
Topp