Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
HJÄLP! Köpa nya skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 779450" data-attributes="member: 33485"><p>Njae, marginell skillnad dem emellan. STH16 är för närvarande den enda bindningen jag använder och jag planerar att dänga den på nästkommande skidor också. Därför att:</p><p>- Trekkers fungerar bra med dem</p><p>- Manuella inställningar för allt = inget glapp</p><p>- väger lite</p><p>- Jag har alltid kört på Salomonbindningar, förutom FKS155 som jag hade på ett par och Duke som jag var missnöjd med, så jag känner dem väl och när STH16 kom blev det en naturlig övergång från 916. STH16 är inte lika bra som 916 men fortfarande riktigt bra och iom den lättare vikten tycker jag att det är en bra kompromiss.</p><p>- Den är inte så rackarns snökänslig som konkurrenternas bindningar, något som jag tycker är trevligt</p><p>- DIN-skalan passar mig</p><p></p><p>Den har kort och gott egenskaper som passar mig. Å andra sidan hade jag inte tvekat på att köra tyrolia eller look heller</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 779450, member: 33485"] Njae, marginell skillnad dem emellan. STH16 är för närvarande den enda bindningen jag använder och jag planerar att dänga den på nästkommande skidor också. Därför att: - Trekkers fungerar bra med dem - Manuella inställningar för allt = inget glapp - väger lite - Jag har alltid kört på Salomonbindningar, förutom FKS155 som jag hade på ett par och Duke som jag var missnöjd med, så jag känner dem väl och när STH16 kom blev det en naturlig övergång från 916. STH16 är inte lika bra som 916 men fortfarande riktigt bra och iom den lättare vikten tycker jag att det är en bra kompromiss. - Den är inte så rackarns snökänslig som konkurrenternas bindningar, något som jag tycker är trevligt - DIN-skalan passar mig Den har kort och gott egenskaper som passar mig. Å andra sidan hade jag inte tvekat på att köra tyrolia eller look heller [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
HJÄLP! Köpa nya skidor!
Tillbaka
Topp