Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Hjälp! Längd på mantra.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="telemarkus" data-source="post: 1090476" data-attributes="member: 88837"><p>Jag rekommenderar starkt att välja 177 cm. När du åker telemark riskerar det att bli förödande med en för kort skida. Särskilt om skidan har tip rocker, vilket Mantran har med sin full rocker-profil. Om förhållandena inte är perfekta vill du ofta gå ner lite djupare vilket lätt leder till längre avstånd mellan främre och bakre skidan. Lägger du dessutom tryck på bakre skidan tenderar den att ställa sig på nosen och gå in bakom främre benets pjäxa. Inte kul alls. Jag hade själv det problemet på ett par för korta Rossi Experience. Den skidan var 172 cm och min vikt/längd är 72/173. Nu kör jag på ett par Line Sick Day 110, 179 cm och där existerar inte problemet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="telemarkus, post: 1090476, member: 88837"] Jag rekommenderar starkt att välja 177 cm. När du åker telemark riskerar det att bli förödande med en för kort skida. Särskilt om skidan har tip rocker, vilket Mantran har med sin full rocker-profil. Om förhållandena inte är perfekta vill du ofta gå ner lite djupare vilket lätt leder till längre avstånd mellan främre och bakre skidan. Lägger du dessutom tryck på bakre skidan tenderar den att ställa sig på nosen och gå in bakom främre benets pjäxa. Inte kul alls. Jag hade själv det problemet på ett par för korta Rossi Experience. Den skidan var 172 cm och min vikt/längd är 72/173. Nu kör jag på ett par Line Sick Day 110, 179 cm och där existerar inte problemet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Hjälp! Längd på mantra.
Tillbaka
Topp