Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Hjälp, låren dör redan i liften…
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1333268" data-attributes="member: 83225"><p>Att du blir trött när du åker skidor och att låren blir trötta i liften är ju ganska olika saker. Utförsåkningen avhjälps ju bäst med bättre teknik. Liftåkningen är ju förstås lite annorlunda två inspel när det gäller specifikt liften. Materialet skulle förstås kunna göra stor skillnad om du hade gåläge på pjäxorna. Att dra i det i liften gör ju stor skillnad. Att kunna räta på benen motverkar förstås mjölksyra i framsida lår. Sen kan just släplift vara jobbigt för låren. Jag har de senaste åren börjat få stora bekymmer med just benen i ankarlift, om jag åker själv. Det uppstår någon märklig vridning som gör att liften försöker dra mig åt sidan. Så jag får hela tiden hålla emot den vridningen vilket till slut skapar kramp. Över lag verkar det funka bättre om jag står till vänster i ankaret när jag åker själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1333268, member: 83225"] Att du blir trött när du åker skidor och att låren blir trötta i liften är ju ganska olika saker. Utförsåkningen avhjälps ju bäst med bättre teknik. Liftåkningen är ju förstås lite annorlunda två inspel när det gäller specifikt liften. Materialet skulle förstås kunna göra stor skillnad om du hade gåläge på pjäxorna. Att dra i det i liften gör ju stor skillnad. Att kunna räta på benen motverkar förstås mjölksyra i framsida lår. Sen kan just släplift vara jobbigt för låren. Jag har de senaste åren börjat få stora bekymmer med just benen i ankarlift, om jag åker själv. Det uppstår någon märklig vridning som gör att liften försöker dra mig åt sidan. Så jag får hela tiden hålla emot den vridningen vilket till slut skapar kramp. Över lag verkar det funka bättre om jag står till vänster i ankaret när jag åker själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Hjälp, låren dör redan i liften…
Tillbaka
Topp