Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp med att hitta mjuka twintip
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OVesterlund" data-source="post: 989208" data-attributes="member: 116768"><p>Jag avråder dig från att köpa Mastermind, de gick sönder efter bara en månad. Tailen sprack upp ganska ordentligt, och då inte bara att det översta lagret sprack upp, det var själva träkärnan som hade spruckit. Hände exakt samma sak för en kompis också. </p><p></p><p>Sen så tyckte jag de var alldeles för lätta. Inte alls stabila i högre farter, och det var sjukt äckligt att snurra med så lätta skidor. Kanske bara en smaksak, men jag vill i alla fall ha lite vikt under fötterna. För mjuka också tycker jag.</p><p></p><p>Line Afterbang däremot rekommenderas starkt! Tillräckligt styva för att klara av landningar bra, men funkar bra att köra butters med då de har "butter-zones". Lagom vikt också.</p><p></p><p>Känner en som har skaffat ett par Atomic Punx som verkar funka sjukt bra för honom, om stålkanterna håller däremot återstår att se!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OVesterlund, post: 989208, member: 116768"] Jag avråder dig från att köpa Mastermind, de gick sönder efter bara en månad. Tailen sprack upp ganska ordentligt, och då inte bara att det översta lagret sprack upp, det var själva träkärnan som hade spruckit. Hände exakt samma sak för en kompis också. Sen så tyckte jag de var alldeles för lätta. Inte alls stabila i högre farter, och det var sjukt äckligt att snurra med så lätta skidor. Kanske bara en smaksak, men jag vill i alla fall ha lite vikt under fötterna. För mjuka också tycker jag. Line Afterbang däremot rekommenderas starkt! Tillräckligt styva för att klara av landningar bra, men funkar bra att köra butters med då de har "butter-zones". Lagom vikt också. Känner en som har skaffat ett par Atomic Punx som verkar funka sjukt bra för honom, om stålkanterna håller däremot återstår att se! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp med att hitta mjuka twintip
Tillbaka
Topp