Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GV_SnowDude" data-source="post: 1297408" data-attributes="member: 190049"><p>Hej Martin, har du hittat det du sökte? </p><p></p><p>Jag åker själv med en Korua Otto 157cm med Burton Genesis X bindningar + Burton Photon Boa boots, trivs väldigt bra med kombinationen. Korua verkar tillverka styva snowboards så det är nog ingen stor skillnad vilken modell du än väljer. Jag anser att kombinationen är tillräckligt styvt och skönt att att åka/köra carving med. </p><p></p><p>Jag har haft Burton Moto och de är alltför mjuka i min smak. Vill man ha stuvare boots än Photon så ska du köpa Burton Ion, men det kostar en del också. Jag tror Burton bootsen har följande stuvhet i stigande ordning; Moto, Ruler, Photon & Ion. Det finns säkert många andra märken som är styva/sköna. Jag har bara erfarenhet av Burton boots.</p><p></p><p>Jag beställde precis CLEWs step in bindningar som är med straps (hybrid), de har dessutom förköp på deras 24/25 modell just nu på hemsidan med 20% rabatt, MEN leveransen sker inte förrän i oktober 2024. </p><p></p><p>Jag kollade YT videos på FLOW, Nidecker Supermatic, CLEW och Burton Step-on. Det föll tillslut på CLEW för de ser smidigast ut. Låsmekanismen verkar genomtänkt och man kan lätt "lossa" bootsen från bindningarna med ett enkelt handgrepp och högt upp i high-backen (det finns flera YT video på jämförelser). </p><p></p><p>Jag har själv inte åkt med step-in bindningar tidigare. Jag ser redan fram emot nästa säsong när jag får mina CLEW bindningar.</p><p></p><p>Lycka till med ditt sökande!</p><p></p><p>//GV</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GV_SnowDude, post: 1297408, member: 190049"] Hej Martin, har du hittat det du sökte? Jag åker själv med en Korua Otto 157cm med Burton Genesis X bindningar + Burton Photon Boa boots, trivs väldigt bra med kombinationen. Korua verkar tillverka styva snowboards så det är nog ingen stor skillnad vilken modell du än väljer. Jag anser att kombinationen är tillräckligt styvt och skönt att att åka/köra carving med. Jag har haft Burton Moto och de är alltför mjuka i min smak. Vill man ha stuvare boots än Photon så ska du köpa Burton Ion, men det kostar en del också. Jag tror Burton bootsen har följande stuvhet i stigande ordning; Moto, Ruler, Photon & Ion. Det finns säkert många andra märken som är styva/sköna. Jag har bara erfarenhet av Burton boots. Jag beställde precis CLEWs step in bindningar som är med straps (hybrid), de har dessutom förköp på deras 24/25 modell just nu på hemsidan med 20% rabatt, MEN leveransen sker inte förrän i oktober 2024. Jag kollade YT videos på FLOW, Nidecker Supermatic, CLEW och Burton Step-on. Det föll tillslut på CLEW för de ser smidigast ut. Låsmekanismen verkar genomtänkt och man kan lätt "lossa" bootsen från bindningarna med ett enkelt handgrepp och högt upp i high-backen (det finns flera YT video på jämförelser). Jag har själv inte åkt med step-in bindningar tidigare. Jag ser redan fram emot nästa säsong när jag får mina CLEW bindningar. Lycka till med ditt sökande! //GV [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med bindning
Tillbaka
Topp