Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med Brädköp 2010/2011?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coldis" data-source="post: 804352" data-attributes="member: 54181"><p>Av dom brädorna du har listat så är et:n nog bra mycket stiffare än de andra. Jag har dock inte kört 2011 et'n som skall vara mjukare än 2010an som jag hade ett tag, men eftersom att t.ex. airobic är stiffare än de andra brädorna har jag svårt att tro att evil twin kommer att vara så mycket mjukare ändå. Evil twin är dock en sjuk board, vad du borde bestämma först är om du vill ha camber eller rocker. </p><p></p><p>Alla brädorna du har listat utom evil twin är ju rockerbrädor. Så bestäm dig först och främst, vill du ha rocker eller camber samt vilket märke du vill ha så ska du se att valet blir enkelt. Om det är Bataleon du vill ha så skulle jag nog säga att airobic står sig närmre de andra brädorna än evil twinen också då den är mjukare och alla brädorna i listan där är mjuka boards. </p><p></p><p>Om du är sugen på bataleon så skulle jag helt klart testa en airobic om jag var du och körde mest jibbs, eller en evil twin om du jibbar en del men också kör mycket hopp. </p><p></p><p>Straight up så kommer alla brädorna där utom evil twinen att vara sketchy på större hopp (det är den generella tanken med mjukare rockerbrädor, personligen håller jag inte på med stooora hopp, haha), möjligen att skate bananan är något stabilare och även sub zero. </p><p></p><p><strong>Nu babblar jag bara på såhär på nattkvisten, men bottom line: </strong></p><p><strong></strong></p><p>Bestäm först märke, sedan bestämmer du dig om du vill ha rocker eller camber samt vad du kör mest. Kör du mest hopp eller jibbar du mest? </p><p></p><p>Mjuka rockerbrädor = sjuka för jibbs men scary på hopp</p><p>midstiff rockerbrädor = okej för jibbs, okej i hopp</p><p></p><p>mjuka camberboards = bra för jibbs, okej i hopp</p><p>hårdare camberboards = meh för jibbs, bra i hopp</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coldis, post: 804352, member: 54181"] Av dom brädorna du har listat så är et:n nog bra mycket stiffare än de andra. Jag har dock inte kört 2011 et'n som skall vara mjukare än 2010an som jag hade ett tag, men eftersom att t.ex. airobic är stiffare än de andra brädorna har jag svårt att tro att evil twin kommer att vara så mycket mjukare ändå. Evil twin är dock en sjuk board, vad du borde bestämma först är om du vill ha camber eller rocker. Alla brädorna du har listat utom evil twin är ju rockerbrädor. Så bestäm dig först och främst, vill du ha rocker eller camber samt vilket märke du vill ha så ska du se att valet blir enkelt. Om det är Bataleon du vill ha så skulle jag nog säga att airobic står sig närmre de andra brädorna än evil twinen också då den är mjukare och alla brädorna i listan där är mjuka boards. Om du är sugen på bataleon så skulle jag helt klart testa en airobic om jag var du och körde mest jibbs, eller en evil twin om du jibbar en del men också kör mycket hopp. Straight up så kommer alla brädorna där utom evil twinen att vara sketchy på större hopp (det är den generella tanken med mjukare rockerbrädor, personligen håller jag inte på med stooora hopp, haha), möjligen att skate bananan är något stabilare och även sub zero. [b]Nu babblar jag bara på såhär på nattkvisten, men bottom line: [/b] Bestäm först märke, sedan bestämmer du dig om du vill ha rocker eller camber samt vad du kör mest. Kör du mest hopp eller jibbar du mest? Mjuka rockerbrädor = sjuka för jibbs men scary på hopp midstiff rockerbrädor = okej för jibbs, okej i hopp mjuka camberboards = bra för jibbs, okej i hopp hårdare camberboards = meh för jibbs, bra i hopp [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med Brädköp 2010/2011?
Tillbaka
Topp