Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med Brädköp 2010/2011?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 810099" data-attributes="member: 29149"><p>Trots att du tänker köra mest park så bör du fundera lite kort även på andra egenskaper. Jag vet inte var du ska åka någonstans och om det blir enbart eller nästan enbart park så kan du strunta i mitt inlägg. Det verkade dock som att du ville köra lite puder ibland också.</p><p></p><p>Enligt min erfarenhet:</p><p>*kort och hård bräda med camber suger i puder - verkligen kasst, dyker, fungerar endast i hög fart och då är det ostabilt</p><p>*TBT hjälper i puder när man traverserar men det väger inte upp ovanstående påstående (själv kör jag lång och ganska hård TBT camber för tillfället)</p><p>*rocker lyfter bra i pudret och kan väga upp för en relativt kort och lite styvare parkbräda och ge den fina allroundegenskaper (ex skatebananen som ju dock är rätt mjuk men det fungerar liknande på styvare)</p><p></p><p>I pist tycker jag att MTX/BTX slår TBT i pist men TBT är helt ok. För högre farter krävs som vanligt längre och hårdare bräda både i och utanför pist såklart. För övrig tär TBT som väntat förlåtande vid dåliga landningar.</p><p></p><p>Inget nytt men vä värt att tänka på om man ska köpa parkbräda som ska duga i puddret.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 810099, member: 29149"] Trots att du tänker köra mest park så bör du fundera lite kort även på andra egenskaper. Jag vet inte var du ska åka någonstans och om det blir enbart eller nästan enbart park så kan du strunta i mitt inlägg. Det verkade dock som att du ville köra lite puder ibland också. Enligt min erfarenhet: *kort och hård bräda med camber suger i puder - verkligen kasst, dyker, fungerar endast i hög fart och då är det ostabilt *TBT hjälper i puder när man traverserar men det väger inte upp ovanstående påstående (själv kör jag lång och ganska hård TBT camber för tillfället) *rocker lyfter bra i pudret och kan väga upp för en relativt kort och lite styvare parkbräda och ge den fina allroundegenskaper (ex skatebananen som ju dock är rätt mjuk men det fungerar liknande på styvare) I pist tycker jag att MTX/BTX slår TBT i pist men TBT är helt ok. För högre farter krävs som vanligt längre och hårdare bräda både i och utanför pist såklart. För övrig tär TBT som väntat förlåtande vid dåliga landningar. Inget nytt men vä värt att tänka på om man ska köpa parkbräda som ska duga i puddret. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med Brädköp 2010/2011?
Tillbaka
Topp