Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med brädköp! Bra allround-bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wahlbergarn" data-source="post: 969122" data-attributes="member: 121380"><p>Jag är inte helt 100 på uttryck osv. men jibba innebär väl nästan bara boxar/rails? Jag föredrar hoppen. Har en sprucken bräda som jag har till att köra rails och annat hårt med, men vill ha en fin bräda som ska kunna hålla sig ett par år utan några värre slitningar!</p><p>Jag var och kände på både DH'n och Macheten innan jag bestämde mig, och jag tyckte nästan macheten var hårdare. Den kanske är annorlunda under åkning i och med annan form? Vill köra lite större kicks i år, tänkte sikta på röda och möjligtvis svarta med lite fart, så jag ville ha en stabil bräda. Därför vill jag även ha bra dämpade bindningar, och där söker jag hjälp! Jag tänkte även fråga om man kan använda burton-boots i andra bindningar, t'ex Raiden's. Eller är Burton ett problematiskt märke?</p><p></p><p>BTW! DH'n var 157 cm lång. Borde vara rätt bra längd, den är ett par cm under hakan</p><p></p><p>Tack för alla svar! DH'n verkar lovande :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wahlbergarn, post: 969122, member: 121380"] Jag är inte helt 100 på uttryck osv. men jibba innebär väl nästan bara boxar/rails? Jag föredrar hoppen. Har en sprucken bräda som jag har till att köra rails och annat hårt med, men vill ha en fin bräda som ska kunna hålla sig ett par år utan några värre slitningar! Jag var och kände på både DH'n och Macheten innan jag bestämde mig, och jag tyckte nästan macheten var hårdare. Den kanske är annorlunda under åkning i och med annan form? Vill köra lite större kicks i år, tänkte sikta på röda och möjligtvis svarta med lite fart, så jag ville ha en stabil bräda. Därför vill jag även ha bra dämpade bindningar, och där söker jag hjälp! Jag tänkte även fråga om man kan använda burton-boots i andra bindningar, t'ex Raiden's. Eller är Burton ett problematiskt märke? BTW! DH'n var 157 cm lång. Borde vara rätt bra längd, den är ett par cm under hakan Tack för alla svar! DH'n verkar lovande :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med brädköp! Bra allround-bräda
Tillbaka
Topp