Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med den eviga skidfrågan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 806170" data-attributes="member: 83225"><p>Självklart har du rätt i att Idre inte direkt är nån avancerad åkning. Åre kan iof erbjuda ganska vettig åkning ibland. Lite av det jag ville komma åt var nog det som du också säger. Man kan behöva åka ganska mycket för att börja lära sig en skida så mycket så att man kan börja förstå vad som är skdian och vilken annan modell som skulle kunna erbjuda det man vill ha. Till slut har man väl lärt sig vad man vill ha ut av sin skida och då kan förhoppningsvis MnO, Hasse eller nån annan guru tipsa om vilka modeller som uppfyller just de specifikationerna man är på jakt efter. </p><p></p><p>Självklart är inte Katana byggd för Idre men med tanke på hur korta backar och hur lättåkt det är kan man behöva stora klumpiga skidor så att det blir lite utmaning iaf <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /> (Nu tycker jag iof att KAtana går som tåget även i hård pist men ändå)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 806170, member: 83225"] Självklart har du rätt i att Idre inte direkt är nån avancerad åkning. Åre kan iof erbjuda ganska vettig åkning ibland. Lite av det jag ville komma åt var nog det som du också säger. Man kan behöva åka ganska mycket för att börja lära sig en skida så mycket så att man kan börja förstå vad som är skdian och vilken annan modell som skulle kunna erbjuda det man vill ha. Till slut har man väl lärt sig vad man vill ha ut av sin skida och då kan förhoppningsvis MnO, Hasse eller nån annan guru tipsa om vilka modeller som uppfyller just de specifikationerna man är på jakt efter. Självklart är inte Katana byggd för Idre men med tanke på hur korta backar och hur lättåkt det är kan man behöva stora klumpiga skidor så att det blir lite utmaning iaf ;) (Nu tycker jag iof att KAtana går som tåget även i hård pist men ändå) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med den eviga skidfrågan
Tillbaka
Topp