Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
hjälp med ett matte tal
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 381551" data-attributes="member: 32948"><p>Fel marer. Jag kan avslöja att "roten ur n" är rätt svar. (går inte att göra rottecken här...)</p><p></p><p>Eftersom antalet dimensioner inte är definierat, och kan vara oändligt, så är svaret direkt beronde på vad n är och kan därför inte ta en reell form så länge n inte är definierat. Således ser lösningen ut så här: </p><p>"roten ur"(1^2+1^2+...+1^2)=roten ur n</p><p></p><p></p><p>Här är en nöt som många med lite vanlig gymnasiematte kanske kan klura ut om man är lite finurlig: </p><p>Om ett klots radie ökar med 2%, hur mycket ökar volymen? </p><p>Givet: V=(4/3)*Pi*r^3</p><p>(Volymen = fyra tredjedelar Pi gånger radien i kubik)</p><p></p><p></p><p>För övrigt så anser jag att spela Xbox är roligare än linjär algebra och vektorer...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 381551, member: 32948"] Fel marer. Jag kan avslöja att "roten ur n" är rätt svar. (går inte att göra rottecken här...) Eftersom antalet dimensioner inte är definierat, och kan vara oändligt, så är svaret direkt beronde på vad n är och kan därför inte ta en reell form så länge n inte är definierat. Således ser lösningen ut så här: "roten ur"(1^2+1^2+...+1^2)=roten ur n Här är en nöt som många med lite vanlig gymnasiematte kanske kan klura ut om man är lite finurlig: Om ett klots radie ökar med 2%, hur mycket ökar volymen? Givet: V=(4/3)*Pi*r^3 (Volymen = fyra tredjedelar Pi gånger radien i kubik) För övrigt så anser jag att spela Xbox är roligare än linjär algebra och vektorer... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
hjälp med ett matte tal
Tillbaka
Topp