HjÄlp Med FÖrsta Egna Skidorna! HjÄlp

Hejsan! Jag har åkt skidor sedan jag har varit en liten skit unge och tänkte nu köpa mig mitt första egna par med skidor. Jag är ca 184 och väger runt 73 kg har storlek 44-45 på fötter. Jag söker ett par twintips, gärna i ett paketerbjudande då skidor, bindningar och pjäxor ingår. Jag åker mestadels park men också vanliga backar och en del ofpist. Jag är nybörjade och tänkte därför också att skidorna inte behöver kosta för mycket.

Så har ni någon kunskap om detta så får ni gärna hjälpa till!

BTW : Min budget är inte superhög!

Mvh robin!

"Jag har åkt skidor sedan jag har varit en liten skit unge".. för att sedan bli nybörjare? Fast du kanske fortfarande är en lite skitunge?

k2 är bäst

JohanSundstrom sa:
"Jag har åkt skidor sedan jag har varit en liten skit unge".. för att sedan bli nybörjare? Fast du kanske fortfarande är en lite skitunge?

k2 är bäst
Onödigt att slänga sånna här onödiga kommentarer...
Jag väljer att kalla mig för nybörjare? So what?

Vem är en skitunge egentligen...

robingoransson sa:
JohanSundstrom sa:

k2 är bäst
Onödigt att slänga sånna här onödiga kommentarer...
Jag väljer att kalla mig för nybörjare? So what?

Vem är en skitunge egentligen...
dude chilla... läs igenom vad du har skrivit!

Du säger först att du har åkt skidor sedan du var en liten skitunge, då uppfattar man det som om att du vore relativt bra nu, men sen skriver du att du är nybörjare?

men vad har du för budget? om den är låg så skulle jag köpa ett par skidor + bindningar på blocket och sedan dra in till en alpin affär som kan ta fram den perfekta pjäxan!

Om du anser dig själv som en nybörjare så tycker jag inte att du bör köpa skidor hyr istället.
Om det bara blir 1-2 veckor per år så är det roligare att testa nya skidor varje år. Bara ett råd vet att jag inte hjälpte till så mycket men det är min åsikt :)

Åk till nått ställe som hyr ut grejer och köp förra årets pjäxor och skidor. Dom brukar kunna ge dig ett hyfsat bra pris med skidor, pjäxor och bindningar.

Tillbaka
Topp