Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med förstaskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 878380" data-attributes="member: 79407"><p>Här gör Nojas, som alltid, en perfekt summering av vad TS ska tänka på.</p><p>Pjäxorna, det är så jävla viktigt att ha ett par bra, tighta, pjäxor. Speciellt om du ska åka 90+ dagar och ofta 4-5dagar i rad utan vilodag så måste du ha ett par bra pjäxor, annars kommer benhinnorna att lida något jävulskt. Speciellt då om du droppar en del eller hänger i parken. Precis som Nojlas skrev är formgjutna sulor (kostar någonstans mellan 100-200E beroende på kvalitet och märke, ett jävligt bra alternativ för att slippa benhinneproblem.</p><p></p><p>Gotama 186 är ganska styva utan att vara spett, de har en lång men inte speciellt hög rocker fram, och en lite kortare men ändå ganska lång rocker bak, även den ganska låg. De har en jävla "stuns" (jibb-ordet är väl "pop") och de är nice att droppa klippor med och sköna till allt utom bottomless. Där är de lite för hårda och för att flyta i 40cm+ så måste du antingen köra 80kmh eller faktiskt stå lite i baksätet (och jag väger ändå bara 73kg och har dem monterade 3cm bakåt).</p><p></p><p>De har gotamas sköna känsla igenom hela skidan och ger en bra kontakt med underlaget, vilket är asskönt om det är slushy eller mjukt men när det blir slagit är det svårarbetat i mina ögon. Jag sålde faktiskt mina till slut.</p><p></p><p></p><p>äh, ska du säsonga tycker jag att även gotaman går bort för att den är för lite progressiv, den är grym som en everydayskida men den presterar inte lika bra som ett pudermonster på en dag med några dm puder. Den presterar faktiskt märkvärt sämre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 878380, member: 79407"] Här gör Nojas, som alltid, en perfekt summering av vad TS ska tänka på. Pjäxorna, det är så jävla viktigt att ha ett par bra, tighta, pjäxor. Speciellt om du ska åka 90+ dagar och ofta 4-5dagar i rad utan vilodag så måste du ha ett par bra pjäxor, annars kommer benhinnorna att lida något jävulskt. Speciellt då om du droppar en del eller hänger i parken. Precis som Nojlas skrev är formgjutna sulor (kostar någonstans mellan 100-200E beroende på kvalitet och märke, ett jävligt bra alternativ för att slippa benhinneproblem. Gotama 186 är ganska styva utan att vara spett, de har en lång men inte speciellt hög rocker fram, och en lite kortare men ändå ganska lång rocker bak, även den ganska låg. De har en jävla "stuns" (jibb-ordet är väl "pop") och de är nice att droppa klippor med och sköna till allt utom bottomless. Där är de lite för hårda och för att flyta i 40cm+ så måste du antingen köra 80kmh eller faktiskt stå lite i baksätet (och jag väger ändå bara 73kg och har dem monterade 3cm bakåt). De har gotamas sköna känsla igenom hela skidan och ger en bra kontakt med underlaget, vilket är asskönt om det är slushy eller mjukt men när det blir slagit är det svårarbetat i mina ögon. Jag sålde faktiskt mina till slut. äh, ska du säsonga tycker jag att även gotaman går bort för att den är för lite progressiv, den är grym som en everydayskida men den presterar inte lika bra som ett pudermonster på en dag med några dm puder. Den presterar faktiskt märkvärt sämre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med förstaskidor?
Tillbaka
Topp