Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med förstaskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Berggrund" data-source="post: 878385" data-attributes="member: 31089"><p>Ang. rocker så är det bra men jag skulle verkligen passa mig för en skida med allt för "mycket" rocker. Kolla efter något med tip rocker alt. semi rocker. Skidan kommer förmodligen vara alldeles för ensidig och svåråkt annars. Om du har tur kommer du få max 10 dagar i alperna där en skida med fullrocker kommer till sin fulla rätt.</p><p> Jag väljer ofta bort mina fullroocker bara för att jag vet att jag kommer ha roligare på mina Corvus mellan åken och om jag skall charga. Dessutom kan man ha sjukt roligt i puder även om man inte flyter upp av sig själv men kan ha ett rent helvete i puckel med ett par överdimensionerade fullrocker.</p><p> Dessutom tycker jag att jag märker att många som börjar åka puder med rocker lätt hamnar i baksätet och vrider runt skidorna istället för att lära sig att åka skidor istället. Definitivt inte att rekommendera!</p><p></p><p> Fega inte när det gäller längd och bredd men överdriv inte. Är du inte speciellt duktig är det bättre att ta det stegvis annars kommer du aldrig ha kul på berget till att börja med. Du kan alltid byta skidor under säsongen. Fel skidor kan förstöra en skiddag när som helst och det är större risk att ett par för "avancerade" skidor gör detta än tvärtom.</p><p></p><p> Mina personliga rekommendationer då. Längden på skidan 183-188 typ. De här paren är mer förslag på vilken sorts skida du vill ha.</p><p> Salomon Shogun</p><p> Salomon rocker 2 (inte åkt dessa men hört så sjukt mycket gott om de)</p><p> Black Crows Navis, vill du gå lite crazy är Sevun en snuskigt bra skida.</p><p> K2 hardside</p><p></p><p> Optimalt så skaffar du 4-5 par olika skidor. Men detta kan ju alltid bli lite ekonomiskt problematiskt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Berggrund, post: 878385, member: 31089"] Ang. rocker så är det bra men jag skulle verkligen passa mig för en skida med allt för "mycket" rocker. Kolla efter något med tip rocker alt. semi rocker. Skidan kommer förmodligen vara alldeles för ensidig och svåråkt annars. Om du har tur kommer du få max 10 dagar i alperna där en skida med fullrocker kommer till sin fulla rätt. Jag väljer ofta bort mina fullroocker bara för att jag vet att jag kommer ha roligare på mina Corvus mellan åken och om jag skall charga. Dessutom kan man ha sjukt roligt i puder även om man inte flyter upp av sig själv men kan ha ett rent helvete i puckel med ett par överdimensionerade fullrocker. Dessutom tycker jag att jag märker att många som börjar åka puder med rocker lätt hamnar i baksätet och vrider runt skidorna istället för att lära sig att åka skidor istället. Definitivt inte att rekommendera! Fega inte när det gäller längd och bredd men överdriv inte. Är du inte speciellt duktig är det bättre att ta det stegvis annars kommer du aldrig ha kul på berget till att börja med. Du kan alltid byta skidor under säsongen. Fel skidor kan förstöra en skiddag när som helst och det är större risk att ett par för "avancerade" skidor gör detta än tvärtom. Mina personliga rekommendationer då. Längden på skidan 183-188 typ. De här paren är mer förslag på vilken sorts skida du vill ha. Salomon Shogun Salomon rocker 2 (inte åkt dessa men hört så sjukt mycket gott om de) Black Crows Navis, vill du gå lite crazy är Sevun en snuskigt bra skida. K2 hardside Optimalt så skaffar du 4-5 par olika skidor. Men detta kan ju alltid bli lite ekonomiskt problematiskt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med förstaskidor?
Tillbaka
Topp