Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med förstaskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 878542" data-attributes="member: 83225"><p>Hm, det har sagts det mesta i den här tråden redan men jag är lite förvånad över att ingen har nämnt Katanan. Bland mina kompisar har många fallit för Gotama-hypen och köpt den men sen ångrat sig och gått till Katana och blivit extremt nöjda. Även om senaste årsmodellen är svår att få tag i så är även de gamla skidorna grymt bra. Sen när det gäller rocker så har ju Hasse helt rätt. Många modeller med full-rocker går alldeles utmärkt i pist. Nu har inte jag provat till närmelsevis lika många modeller som MnO men läs hans rapport från skidtestarhelgen så får man mycket intressanta tankar kring rocker.</p><p></p><p>Sen tycker jag det var lite märkligt att föreslå S6 (Nånstans i början av tråden) och inte nämna S7. S7 är sjukt lättåkt och snäll skida som flyter som en kork. Dock är den långt ifrån nån chargeskida och håller kanske inte direkt stenhårt i skäret. Men här beror ju allt på ditt sätt att åka skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 878542, member: 83225"] Hm, det har sagts det mesta i den här tråden redan men jag är lite förvånad över att ingen har nämnt Katanan. Bland mina kompisar har många fallit för Gotama-hypen och köpt den men sen ångrat sig och gått till Katana och blivit extremt nöjda. Även om senaste årsmodellen är svår att få tag i så är även de gamla skidorna grymt bra. Sen när det gäller rocker så har ju Hasse helt rätt. Många modeller med full-rocker går alldeles utmärkt i pist. Nu har inte jag provat till närmelsevis lika många modeller som MnO men läs hans rapport från skidtestarhelgen så får man mycket intressanta tankar kring rocker. Sen tycker jag det var lite märkligt att föreslå S6 (Nånstans i början av tråden) och inte nämna S7. S7 är sjukt lättåkt och snäll skida som flyter som en kork. Dock är den långt ifrån nån chargeskida och håller kanske inte direkt stenhårt i skäret. Men här beror ju allt på ditt sätt att åka skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med förstaskidor?
Tillbaka
Topp