Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp med freeride skida till tjej!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 484808" data-attributes="member: 12630"><p>Testa lite olika skidor om du kan. Största risken är väl att du köper för små, som bara är svårt och jobbigt utanför pisten, eftersom du är stor för att vara tjej. Lika stor som de flesta killar så kolla de andra trådarna oxå. Finns inget som säger att du inte kan åka på samma skidor som diskuteras där. </p><p></p><p>Tycker du ska satsa på en midja runt 100mm eller mer och ta rejält med längd om du inte är ute efter rena jibb-egenskaper. Du är ungefär lika tung som mig och jag kör på 188-194 långa skidor så det kan nog vara lagom för dig oxå, lite beroende på skida förstås. </p><p></p><p>Verbier är ju rätt stort så om jag varit du hade jag skaffat en allsidig offpist skida som pallar alla sorters före, har bra flyt och stabilitet och dessutom funkar OK i pist. Det är nämligen det enda paret du kommer behöva.</p><p></p><p>Några som är värda att testa: Dynastar Legend Pro, Nordica Blower, Völkl Gotama, Line Prophete 100. Det finns många fler såklart.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 484808, member: 12630"] Testa lite olika skidor om du kan. Största risken är väl att du köper för små, som bara är svårt och jobbigt utanför pisten, eftersom du är stor för att vara tjej. Lika stor som de flesta killar så kolla de andra trådarna oxå. Finns inget som säger att du inte kan åka på samma skidor som diskuteras där. Tycker du ska satsa på en midja runt 100mm eller mer och ta rejält med längd om du inte är ute efter rena jibb-egenskaper. Du är ungefär lika tung som mig och jag kör på 188-194 långa skidor så det kan nog vara lagom för dig oxå, lite beroende på skida förstås. Verbier är ju rätt stort så om jag varit du hade jag skaffat en allsidig offpist skida som pallar alla sorters före, har bra flyt och stabilitet och dessutom funkar OK i pist. Det är nämligen det enda paret du kommer behöva. Några som är värda att testa: Dynastar Legend Pro, Nordica Blower, Völkl Gotama, Line Prophete 100. Det finns många fler såklart. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp med freeride skida till tjej!?
Tillbaka
Topp