Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp med freeride skida till tjej!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jakob_Sanne" data-source="post: 485009" data-attributes="member: 31587"><p>Utan att ha några specifika modeller att rekommendera så tycker jag verkligen du ska tänka stort när du letar puderlagg för en säsong i Verbier. Jag tror att breda skidor är det absolut enklaste sättet att utvecklas snabbt på. Med breda skidor menar jag minst 110mm, gärna en bit större än så. Med din storlek borde du kunna dra nytta av många av de andra trådarna här på FR där grabbarna avhandlar samma fråga. Tror inte att dina krav skiljer sig särskilt mycket från en kille med liknande bakgrund och erfarenhet. Jag är själv några kg lättare än du och tycker skidåkningen är som allra roligast när man har ett par rejält tilltagna plank under fötterna. Snowgod gör även en viktig iakttagelse när det gäller vad du har på fötterna, det jag tror blir absolut mest avgörande för hur mycket du får ut av din åkning är att pjäxorna sitter bra. Har ju ingen aning vad du har för pjäxor nu men det brukar vara rätt vanligt att man uppgraderar när man ska åka så mycket som en hel säsong. Surefoot i Verbier är en bra pjäxbutik som du kan undersöka på plats om behovet finns. Räkna dock med att det blir dyrt, kan hamna uppåt 7 000 kr men min personliga mening är ändå att det är värt varenda öre. Snåla hellre lite på skidorna, kolla begagnat och billiga nätbutiker. Skidor är något som slits och går sönder, pjäxorna kan du säkert ha en säsong till om du har tur. Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jakob_Sanne, post: 485009, member: 31587"] Utan att ha några specifika modeller att rekommendera så tycker jag verkligen du ska tänka stort när du letar puderlagg för en säsong i Verbier. Jag tror att breda skidor är det absolut enklaste sättet att utvecklas snabbt på. Med breda skidor menar jag minst 110mm, gärna en bit större än så. Med din storlek borde du kunna dra nytta av många av de andra trådarna här på FR där grabbarna avhandlar samma fråga. Tror inte att dina krav skiljer sig särskilt mycket från en kille med liknande bakgrund och erfarenhet. Jag är själv några kg lättare än du och tycker skidåkningen är som allra roligast när man har ett par rejält tilltagna plank under fötterna. Snowgod gör även en viktig iakttagelse när det gäller vad du har på fötterna, det jag tror blir absolut mest avgörande för hur mycket du får ut av din åkning är att pjäxorna sitter bra. Har ju ingen aning vad du har för pjäxor nu men det brukar vara rätt vanligt att man uppgraderar när man ska åka så mycket som en hel säsong. Surefoot i Verbier är en bra pjäxbutik som du kan undersöka på plats om behovet finns. Räkna dock med att det blir dyrt, kan hamna uppåt 7 000 kr men min personliga mening är ändå att det är värt varenda öre. Snåla hellre lite på skidorna, kolla begagnat och billiga nätbutiker. Skidor är något som slits och går sönder, pjäxorna kan du säkert ha en säsong till om du har tur. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp med freeride skida till tjej!?
Tillbaka
Topp