Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp med freeride skida till tjej!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mlleCaesar" data-source="post: 485548" data-attributes="member: 74831"><p>Jag tycker inte att du ska vara för rädd för att skaffa ett par lite större skidor, även om de kanske är lite knepigare i början. Om du ändå ska vara där hela säsongen är det bättre att ha ett par skidor som du kan utvecklas på istället för ett par som är hyffsat lätta i början men blir tråkiga efter en månad...</p><p></p><p>Jag är 175 och 65kg, och mina första "riktiga" skidor var ett par Gotama, 183 långa & 105 i midja... och jag älskade dem från första stund! De är lättåkta, både i pist & i hur mycket snö som helst, inte för hårda och svårsvänga, och inte för mjuka och sladdriga. Som nybörjarskida för någon som har åkt ganska mycket pist innan tyckte jag den var perfekt! Självklart har de flesta märken liknande modeller, så vill du ha ett billigt alternativ är det väl bara att hålla utkik efter något begagnat, om du vill vänta tills du kommer ner så brukar skiduthyrningar sälja gamla modeller ganska billigt åxå.</p><p></p><p>Lycka till!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mlleCaesar, post: 485548, member: 74831"] Jag tycker inte att du ska vara för rädd för att skaffa ett par lite större skidor, även om de kanske är lite knepigare i början. Om du ändå ska vara där hela säsongen är det bättre att ha ett par skidor som du kan utvecklas på istället för ett par som är hyffsat lätta i början men blir tråkiga efter en månad... Jag är 175 och 65kg, och mina första "riktiga" skidor var ett par Gotama, 183 långa & 105 i midja... och jag älskade dem från första stund! De är lättåkta, både i pist & i hur mycket snö som helst, inte för hårda och svårsvänga, och inte för mjuka och sladdriga. Som nybörjarskida för någon som har åkt ganska mycket pist innan tyckte jag den var perfekt! Självklart har de flesta märken liknande modeller, så vill du ha ett billigt alternativ är det väl bara att hålla utkik efter något begagnat, om du vill vänta tills du kommer ner så brukar skiduthyrningar sälja gamla modeller ganska billigt åxå. Lycka till!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp med freeride skida till tjej!?
Tillbaka
Topp