Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp med freeride skida till tjej!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jakob_Sanne" data-source="post: 485707" data-attributes="member: 31587"><p>110 mm är inga problem alls i pisten, det skiljer ju sig en del från skida till skida men bredden i sig är inget som kommer hålla dig tillbaka. mlleCaesers exempel (gotama 183) är ju tex ett par 105 mm breda skidor som man kan carva pist med hela dagarna om man vill. Nu vill man ju inte det så köp något större och mer offpistorienterat, men poängen kvarstår. Jag är som sagt inte helt uppdaterad vad gäller vad som är nytt och flashigt men de sista åren har det ju kommit massa spännande skidor med rocker, omvänt spann, ingen eller omvänd skärning osv, varför inte testa något nytt? Hur långa pjäxor har du najni? Tjejer brukar ha ganska små fötter, jag är lite tveksam till hur mycket skidor du verkligen kan byta med polarna. Sist var jag så vitt jag vet den ende som kunde och fick hålla mig till att byta skidor med tjejerna i byn.. Om du dessutom går från pistskida till fatski så kan det vara svårt att anpassa sig och verkligen få ut något av ditt skidtest på bara en-två dagar, så se i så fall till att få låna något under kanske en veckas tid och glöm inte att testa skidan i sitt rätta element, dvs när det har snöat rejält. Kanske blir svårt.</p><p></p><p>Mitt högst personliga tips (som jag säkert får skit för på ett forum som detta) är att hitta ett par skidor som är stora, breda och om du inte är gjord av pengar, ganska billiga. Köp dem och lär känna skidorna i sin rätta miljö, är du inte nöjd efter en månad, sälj och köp nya. Jag har aldrig provåkt ett par skidor som jag har köpt, brukar gå mest på känsla och det har funkat för mig. Om man hänger för mycket på freeride så kan man lätt göra misstaget att tro att skidåkning är en materialsport..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jakob_Sanne, post: 485707, member: 31587"] 110 mm är inga problem alls i pisten, det skiljer ju sig en del från skida till skida men bredden i sig är inget som kommer hålla dig tillbaka. mlleCaesers exempel (gotama 183) är ju tex ett par 105 mm breda skidor som man kan carva pist med hela dagarna om man vill. Nu vill man ju inte det så köp något större och mer offpistorienterat, men poängen kvarstår. Jag är som sagt inte helt uppdaterad vad gäller vad som är nytt och flashigt men de sista åren har det ju kommit massa spännande skidor med rocker, omvänt spann, ingen eller omvänd skärning osv, varför inte testa något nytt? Hur långa pjäxor har du najni? Tjejer brukar ha ganska små fötter, jag är lite tveksam till hur mycket skidor du verkligen kan byta med polarna. Sist var jag så vitt jag vet den ende som kunde och fick hålla mig till att byta skidor med tjejerna i byn.. Om du dessutom går från pistskida till fatski så kan det vara svårt att anpassa sig och verkligen få ut något av ditt skidtest på bara en-två dagar, så se i så fall till att få låna något under kanske en veckas tid och glöm inte att testa skidan i sitt rätta element, dvs när det har snöat rejält. Kanske blir svårt. Mitt högst personliga tips (som jag säkert får skit för på ett forum som detta) är att hitta ett par skidor som är stora, breda och om du inte är gjord av pengar, ganska billiga. Köp dem och lär känna skidorna i sin rätta miljö, är du inte nöjd efter en månad, sälj och köp nya. Jag har aldrig provåkt ett par skidor som jag har köpt, brukar gå mest på känsla och det har funkat för mig. Om man hänger för mycket på freeride så kan man lätt göra misstaget att tro att skidåkning är en materialsport.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp med freeride skida till tjej!?
Tillbaka
Topp