Hjälp med hjälm och handskar

Hej, Jag behöver lite tips om Några bra och snygga hjälmar!
Den ska helst matcha ganska bra med Oakley "Rocco" blue & purple Nästan alla hjälmar passar mitt huvud så :P Fast behöver en vettig summa :P

Sen handskar : Vill ha ett bra grepp men dom ska inte vara för tunna .. Vill ju inte frysa :P

O juste sen några tips på ganska billiga & snygga Goggles?

kolla in junkyard dom har ju fått in massa nya snygga grejer i vettiga prsier. sen har du ju alpingaraget. skistore.

Men om jag skulla rekommendera nånting.

Hjälm svart typ bern.red.k2 elr liknande.

Handskar. finns ett par snygga oakley handskar på junkyard. med bra grepp och sånt. och dom är sjukt läckra enligt min mening.

Billiga googels. kolla in på steepstore. dom har rea på förra årets googlar. men smith googlar brukar passa till dom flesta. jag har ett par nya smith googlar och en bern hjälm och dom passar jääte bra ihop.

Jag skaffade mig ett par Kombi Jon Pro model förra året och är otroligt nöjd med dom. Funkar bra när det är riktigt kallt utan att dom känns stora eller klumpiga på händerna. Går även bra i lite mildare väder och greppet är det inget fel på.

När det kommer till hjämfrågan kan jag bara säga Sweet! Köpte den förra året och den är helt oslagbar enligt mig. Aldrig haft en hjälm som sitter så bra på skallen. De finns i en rad olika färger så någon borde passa din jacka. Det enda som kan vara ett minus är prislappen som är lika snygg som hjälmen. Men är det något man kan kosta på sig så är det en bra hjälm. Om man har något att skydda ;)

Senast ändrad:
Hitta ett par nice gogglar som är Size: Medium-fit vad står de för? är det bredden eller hur hög dom är? mit huvud är 20cm från hjälmens kant, så om ngn som fattar kan hjälpa mig med vilken storlek jag behöver?

Tillbaka
Topp