Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med input på monteringspunkt på Atomic Automatic alt byta skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stefans" data-source="post: 1045562" data-attributes="member: 94366"><p>Hej</p><p>186 vs 193 kanske skiljer sig en hel del åt, MEN jag gjorde nästan exakt samma reflektion som du har gjort på mina 186or (monterade på linjen) efter en säsong.</p><p>Jag tyckte att den hade lite för klen tail att luta sig mot+ att fronten hade en tendens att överstyra i blandade underlag. Det här beror ju på flex och rockerprofil också (jag skulle vilja minska rockern i nosen lite och göra den en aning styvare) men jag tror ändå att skidan blir mer balanserad på +2 i stället för på linjen.</p><p></p><p>Jag sålde i alla fall iväg mina och det blir nog Q115 i år i stället, eller kanske uppdaterade Opinion.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stefans, post: 1045562, member: 94366"] Hej 186 vs 193 kanske skiljer sig en hel del åt, MEN jag gjorde nästan exakt samma reflektion som du har gjort på mina 186or (monterade på linjen) efter en säsong. Jag tyckte att den hade lite för klen tail att luta sig mot+ att fronten hade en tendens att överstyra i blandade underlag. Det här beror ju på flex och rockerprofil också (jag skulle vilja minska rockern i nosen lite och göra den en aning styvare) men jag tror ändå att skidan blir mer balanserad på +2 i stället för på linjen. Jag sålde i alla fall iväg mina och det blir nog Q115 i år i stället, eller kanske uppdaterade Opinion. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med input på monteringspunkt på Atomic Automatic alt byta skida
Tillbaka
Topp